Nedir.Org*
Soru Sor

Nesne Sunumları

  • 1
    5 yıl önce
    İlgili Yazı: Nesne

    Dosya Adı: Sınıflar, Nesneler ve Metodlar Slayt PPTX Sunum

    (Göster / Gizle) Sunum İçeriği: Düz metin (text) olarak..
    1. Sayfa
    Sınıflar, Nesneler ve Metodlar

    2. Sayfa
    Sınıflar ve NesnelerSınıflar (Class) nesneleri tanımlamak ve bu nesneler üzerinde çalışacak metodları sağlamak için kullanılırlar.Aynı zamanda bu nesnelerin deklere edildiği ve problemleri çözmek için işlendiği programlardır.

    3. Sayfa
    ClassClass—Bir nesne türünün tanımlandığı programBelirli nesneleri inşa etmek için yazılan plan gibi düşünülebilirÖrnek: Otomobil sınıfıOtomobil tanımına uyan herhangi bir nesne bu sınıfın bir örneğidir.Java Class o sınıfın ne tür verilere sahip olduğunu anlatırHer nesne aynı veri elemanlarına sahiptir fakat bunların değerleri farklıdırJava Class her nesnenin hangi metodlara sahip olacağını anlatırAynı sınıftaki nesneler aynı metodlara sahiptirler

    4. Sayfa
    SınıflarSınıf Adı: OtomobilVeriler:Yakıt miktarı ________hız ________Plaka no ________Metodlar (yapılacak işler):hızıArttır:Nasıl: Gaz pedalına bas.dur:Nasıl: Fren pedalına bas.Birinci Nesne:Nesne adı: alininArabasıYakıt miktarı: 10 litrehızı: 55 km/saatPlaka no: “23 ZZ 4321”İkinci Nesne:Nesne adı: ayseninArabasıYakıt miktarı: 15 litrehızı: 85 km/saatPlaka no: “06 AB 1234”Üçüncü Nesne:Nesne adı: fatmanınArabasıYakıt miktarı: 0.5 litrehızı: 15 km/saatPlaka no: “23 CD 456”SınıfTanımıOtomobil sınıfının örnekleri olan nesneler

    5. Sayfa
    NesnelerNesneler değişkenlerdir; bunlar bir sınıfın özel bir isimle adlandırılan örnekleridirNesnelerin tipleri ait oldukları sınıftırNesnelerin hem veri hem de metodları vardırVeri elemanları ve metodları o nesnenin üyeleridirVeri elemanları aynı zamanda alanlar veya değişkenler olarak da adlandırılrBir metodu uyarmak o metodu çağırmak veya çalıştırmak anlamına gelirBir nesnenin metodunu çağırmak için genel syntax: nesne_değişkeni_Ismi.metod()nesne_değişkeni_Ismi çağıran objedir

    6. Sayfa
    Örnek: String ClassString bir sınıftırBir dizi karakter depolarlength metodu içerdiği karakter sayısını verirÖrnek: kullanıcı tarafından girilen karakterleri oku ve kaç karakter girildiğini yazString girilen;girilen = klavye.nextLine();System.out.println(girilen.length());

    7. Sayfa
    Class DosyalarıHerbir java class tanımlaması ayrı bir dosyada olmalıdırclass ve dosya için aynı isimler kullanılır, dosya ismine ".java" eklenirŞimdilik programlarınızda gerekli bütün class dosyalarını aynı klasöre koyun.

    8. Sayfa
    Nesne Değişkenleripublic bu değişkenlerin nasıl kullanılacağı konusunda herhangi bir kısıtlama olmadığını gösterir.public değişkenler nokta operatoru ile ulaşılabilir: Ogrenci.isim = “Musti”;Bu değişkenler public yerine private olmalıdır.public String isim;public int yas;Public String no;

    9. Sayfa
    Nesne oluşturmakSyntax:class_Adı nesne_Adı = new class_Adı();Örneğin Ogrenci sınıfının bir nesnesini oluşturmak içinOgrenci veli = new Ogrenci();

    10. Sayfa
    Metodların kullanımıMetodlar bir nesnenin yapabileceği işlemlerdirBir metodu kullanmak için onu uyarır veya çağırırız metod çağrısı örneği: ogrenci1.getIsım()İki temel metod türü:Tek bir değer döndüren metodlarvoid metodlar, işlem yapıp değer döndürmezlerÇağıran nesne — hangi nesnenin işlemi yapacağını belirtirmetod ismi—nesnenin hangi işlemi yapacağını belirtirparametre listesi —bu örnekte herhangi bir parametre yok

    11. Sayfa
    Metodların return tipleriBütün metodların mutlaka return tipleri mutlaka belirtilmelidir.Return tipleri:primitif data tipi, char, int, doubleclass, String, Ogrenci, vb.void eğer herhangi birşey döndürmüyorsaint next = klavye.nextInt();

    12. Sayfa
    Return Statementpublic int sayac = 0;public int getSayac(){ return sayac++;}

    13. Sayfa
    Yerel-Global değişkenler ve BloklarBir blok, karşılıklı kıvırcık parantezler arasındaki ifadelerin tamamına denir.Blok içerisinde tanımlanan bir değişken sadece o blok içerisinde tanınır.Bloğun çalışması bittiğinde o değişken de yokolur.Yerel değişkenler blok dışından çağrılamazlar.Bütün blokların dışında fakat sınıfın içinde tanımlanan değişkenler global değişkenler olarak adlandırılır.

    14. Sayfa
    public ve privatepublicBaşka class veya programlar public değişkenlere direkt olarak ulaşıp değiştirebilirlerBaşka herhangi bir class veya program bir public metodu uyarabilirprivateSadece aynı class içindeki bir metod private değişkenlere ulaşabilirSadece aynı class içindeki bir metod bir private metodu uyarabilir Örnek değişkenler uygunsuz erişimi engellemek için private olarak tanımlanmalıdır.

    15. Sayfa
    Bilgi gizleme ve Sarma-Kapsülleme (Encapsulation)Bilgi GizlemeBir nesne içindeki veriyi gizlemeDirekt ulaşıma engel olEncapsulationNesne ve Sınıflar kullanNesneler hem veri elemanarı hem de bu elemanlar üzerinde çalışacak metodlar içerir. Nesne Tabanlı Programlamanın köşetaşları Her ikisi de soyutlamanın birer türüdürEncapsulation, inheritance and polymorphism are the three fundamental principles of the OOPSarma, Kalıtım ve çok işlevlilik

    16. Sayfa
    Encapsulation is the ability of an object to be a container (or capsule) for related properties (ie. data variables) and methods (ie. functions).Data hiding is the ability of objects to shield variables from external access. These private variables can only be seen or modified by use of object accessor and mutator methods. This permits validity checking at run time. Access to other object variables can be allowed but with tight control on how it is done. Methods can also be completely hidden from external use. Those that are made visible externally can only be called by using the object's front door (ie. there is no 'goto' branching concept).

    17. Sayfa
    Inheritance is the capability of a class to use the properties and methods of another class while adding its own functionality. An example of where this could be useful is with an employee records system. You could create a generic employee class with states and actions that are common to all employees. Then more specific classes could be defined for salaried, commissioned and hourly employees. The generic class is known as the parent (or superclass or base class) and the specific classes as children (or subclasses or derived classes). The concept of inheritance greatly enhances the ability to reuse code as well as making design a much simpler and cleaner process.Polymorphism is the capability of an action or method to do different things based on the object that it is acting upon. This is the third basic principle of object oriented programming. Overloading and overriding are two types of polymorphism . Now we will look at the third type: dynamic method binding.Overloaded methods are methods with the same name signature but either a different number of parameters or different types in the parameter list. For example 'spinning' a number may mean increase it, 'spinning' an image may mean rotate it by 90 degrees. By defining a method for handling each type of parameter you achieve the effect that you want.Overridden methods are methods that are redefined within an inherited or subclass. They have the same signature and the subclass definition is used.

    18. Sayfa
    SummaryPart 1Classes have instance variables to store data and methods to perform actionsDeclare instance variables to be private so they can be accessed only within the same classThere are two kinds of methods: those that return a value and void-methods Methods can have parameters of both primitive type and class type

    19. Sayfa
    SummaryPart 2Parameters of a primitive type work differently than those of a class typeprimitive type parameters are call-by-value, so the calling object's variable is protected within the called method (the called method cannot change it)class type parameters pass the address of the calling object so it is unprotected (the called method can change it)For similar reasons, the operators = and == do not behave the same for class types as they do for primitive types (they operate on the address of object and not its values)Therefor you should usually define an equals method for classes you define (to allow the values of objects to be compared)

    Yorumlar

    Sil