Tiyatro Sunumları
-
1 5 yıl önceSilİlgili Yazı: Tiyatro
Dosya Adı: Tiyatro Nedir Slayt PPTX
(Göster / Gizle) Sunum İçeriği: Düz metin (text) olarak..
1. Sayfa
TİYATRO
2. Sayfa
TİYATROTiyatro sözcüğü Yunanca'da "seyirlik yeri" anlamına gelen ‘theatron'dan türetilmiş, dilimize İtalyanca'daki teatro sözcüğünden geçmiştir.
3. Sayfa
TİYATROTiyatro, yaşanmış ya da yaşanabilir olayların anlatıldığı "oyun" adı verilen yazılı metnin, sahne üzerinde ve topluluk önünde sanatçılar tarafından canlandırılması sanatıdır.
4. Sayfa
TİYATRO“Tiyatro" sözcüğü, tiyatro eseri (oyun, piyes); eserin oynandığı yer ve tiyatro sanatı olmak üzere üç anlamda kullanılır.
5. Sayfa
TİYATROTiyatro eseri, olayları oluş halinde gösterir, buna drama adı verilir.
6. Sayfa
TİYATROTiyatro eserinde olay ve kişiler olmak üzere iki öge bulunur. Olay, çatışmadan doğar.
7. Sayfa
TİYATRORoman ve hikâyedeki olay örgüsü, tiyatroda dramatik örgü adını alır.
8. Sayfa
TİYATRONUN BAŞLANGICITiyatro, eski Yunan’da, M.Ö. V. yüzyılda bağbozumu şenliklerinde, bağbozumu tanrısı Dionysos adına yapılan törenlerden doğmuştur.
9. Sayfa
TİYATRO ÇEŞİTLERİTragedya (Trajedi)
10. Sayfa
TRAGEDYA ( TRAJEDİ )Bir kahramanın yaşadığı kederli ya da korkunç olayları, kahramanın kaçınılmaz yenilgisini, yıkımını ciddi ve yüceltilmiş bir dille anlatan sahne yapıtıdır.
11. Sayfa
TRAGEDYA ( TRAJEDİ )Tragedya terimi, tragos (keçi) ve odos (türkü) sözcüklerinin birleşmesinden meydana gelmiştir (Keçi türküsü).
12. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİTRAGEDYANIN ÖZELLİKLERİ:
13. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİKonularını tarihten ve mitolojiden alır.
14. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİErdem ve ahlaka her şeyin üstünde değer verilir.
15. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİManzum olarak yazılır.
16. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİKişileri kral, kraliçe gibi soylular ve tanrılar, tanrıçalar, yarı tanrılar gibi olağanüstü varlıklardır.
17. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİVurma, yaralama, öldürme gibi acı, üzüntü veren olaylar sahnede gösterilmez, sahnede seyirciye duyurulur.
18. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİÜç birlik kuralı vardır: Zamanda, olayda, mekânda birlik. Tek bir ana olay, tek bir mekânda, 24 saat içinde yaşanmak zorundadır.
19. Sayfa
TRAGEDYA’NIN ÖZELLİKLERİBeş perdeden oluşur, aralıksız oynanır.
20. Sayfa
TRAGEDYA ( TRAJEDİ )KLASİK TRAJEDİNİN ÖNEMLİ YAZARLARI:Sophokles (MÖ 4, yüzyıl) (Eski Yunan)Racine (MS 17, yüzyıl) (Fransız)
21. Sayfa
TİYATRO ÇEŞİTLERİKomedya (Komedi)
22. Sayfa
KOMEDYA ( KOMEDİ )İnsanların, olayların gülünç ve aksayan yönlerini ele alıp ince nüktelerle işleyen oyundur. Amaç, izleyiciyi güldürürken düşündürmektir.
23. Sayfa
KOMEDYA ( KOMEDİ )Komedya kelimesi Comos + Oidia kelimeleri meydana getirmiştir. Comos; halk, cümbüş vs. anlamına, Oidia ise ezgi anlamına gelir.
24. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİKOMEDYA’NINÖZELLİKLERİ
25. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİKonular günlük yaşamdan alınır.
26. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİKişiler, çoğunlukla halk kesimindendir.
27. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİHer türlü olay (acı, üzüntü veren olaylar, vurma, yaralama, öldürme bile) seyircinin gözü önünde canlandırılır.
28. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİManzum olarak yazılır (17. yüzyılda nesir olarak da yazılmaya başlanmıştır.).
29. Sayfa
KOMEDYA’NIN ÖZELLİKLERİÜç birlik kuralı uygulanır.
30. Sayfa
KOMEDYA ( KOMEDİ )KLASİK KOMEDİ’NİN ÖNEMLİ YAZARLARI: Aristophanes (M.Ö. 3. yüzyıl) (Eski Yunan) Menandros (M.Ö. 3. yüzyıl) (Eski Yunan)
31. Sayfa
TİYATRO ÇEŞİTLERİDRAM
32. Sayfa
DRAMYaşamın üzüntü ya da mutluluk veren yönlerinin bir arada ele alınmasıdır yani yaşamın olduğu gibi işlenmesidir.
33. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİDRAM’INÖZELLİKLERİ
34. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİKonular tarihten ya da günlük olaylardan alınmıştır.
35. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİDüz yazı biçiminde de şiir biçiminde de yazılabilir.
36. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİMitolojiye yönelik değerler yerine ulusal değerler ön plana çıkar.
37. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİPerde sayısı yazarın isteğine bağlıdır.
38. Sayfa
DRAM’IN ÖZELLİKLERİÜç birlik kuralına uyma zorunluluğu yoktur.
39. Sayfa
DRAMKLASİK DRAM’IN ÖNEMLİ YAZARLARI: Diderot (1713 -1784) Fransız Shakespeare (1564-1616) İngiliz
40. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİ
41. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİBENZETMECİ TİYATROGÖSTERMECİ TİYATROEPİK TİYATRO
42. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİBENZETMECİ TİYATRO
43. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROSahnede gösterilenlerin gerçek yaşamdan farklı olmadığını anlatan tiyatro eserleri, benzetmeci tiyatronun örnekleridir.
44. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROBu tür tiyatronun amacı, seyircileri sahnede gördüklerinin bir oyun olmadığı, yaşamlarından bir kesit olduğu düşüncesine götürmektir.
45. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROBenzetmeci tiyatro, seyirciyi böylece yanıltmak ister. Oyuncular, sahnede rol yaparken sanki hiç seyirci yokmuş gibi davranırlar.
46. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROOyunun bitiminde de ortada gözükmeyerek seyircide uyandırdıkları etkinin sürüp gitmesini düşünürler.
47. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİGÖSTERMECİ TİYATRO
48. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROBu tiyatro biçimi benzetmeci tiyatroya karşıt bir anlayışla geliştirilmiştir.
49. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROGöstermeci tiyatroda sahnede gösterilenlere aldanmamak gerektiği, bunun bir oyundan ibaret olduğu vurgulanır.
50. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROSahne ile seyirci arasında yakın bir diyalog vardır.
51. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROOyuncular zaman zaman seyircilere seslenirler ve sahnede gösterilenlerin bir oyundan ibaret olduğunu hatırlatırlar.
52. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİEPİK TİYATRO
53. Sayfa
EPİK TİYATROÜnlü Alman oyun yazarı Bertold Brecht tarafından ortaya konulan epik tiyatro, göstermeci tiyatro nun geliştirilmiş biçimidir.
54. Sayfa
EPİK TİYATROBu tür tiyatroda amaç, seyirciyi sahneye iyice yabancılaştırmaktır.
55. Sayfa
EPİK TİYATROOyundaki olaylar arasında bir bütünlük yoktur.
56. Sayfa
EPİK TİYATROOlaylar, durumlar parça parça verilir; arada bir şarkılar, türküler söylenir, anlatıcılar devreye girer.
57. Sayfa
EPİK TİYATROSeyirci tam bir gözlemci olarak kalır.
58. Sayfa
EPİK TİYATROAcı duymak, sevinmek, coşkulanmak yerine durumlar üzerinde düşünür; kendisini ve olayları nasıl değiştirebileceğini anlamaya çalışır.
59. Sayfa
EPİK TİYATROBrecht’in “halkçı tiyatro” adını verdiği epik tiyatro, sahneyi bir ideolojinin propaganda aracı olarak kullanır; seyircilerin kalbine değil, kafasına seslenir.
60. Sayfa
TÜRK TİYATROSU
61. Sayfa
TÜRK TİYATROSU Türk tiyatrosunun, eskilere uzanan sözlü geleneği vardır ama yazılı tiyatro eserleri Tanzimat'tan sonra görülür.
62. Sayfa
TÜRK TİYATROSU Bu nedenle Türk tiyatrosu sözlü ve yazılı olmak üzere iki bölümde incelenir.
63. Sayfa
TÜRK TİYATROSU Sözlü Ürünler
64. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Meddahlık:
65. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Meddahlık: Meddah, metheden (öven) anlamına gelmektedir, tek oyuncunun sunduğu bir seyirlik oyundur.
66. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Meddahlık: En ünlü meddah Tıflî Ahmet Çelebi’dir (IV. Murat zamanı).
67. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Meddahlık: Meddahın elinde bir baston, omzunda da bir mendil bulunur. Bunları taklit yaparken kullanır.
68. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Karagöz:
69. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Karagöz: Gölge oyunudur. Tek kişi, deriden kesilmiş, boyalı tasvirleri mum ışığının yardımıyla perdeye aksettirir ve kahramanları da kendi sesini değiştirerek seslendirir.
70. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Karagöz, cahil ama zeki, gözü pek biridir;
71. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Hacivat ise biraz eğitim almış, yarı cahil, içten pazarlıklı, nabza göre şerbet veren bir kişiliktir.
72. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Orta Oyunu:
73. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Orta Oyunu: Seyircinin ortasında oynanmaktadır.
74. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Orta Oyunu: Gölge oyunundaki Karagöz'ün yerini Kavuklu; Hacivat'ın yerini de Pişekâr almıştır.
75. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Kukla:
76. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Kukla: Anadolu'ya Orta Asya'dan gelmiştir.
77. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Kukla: İlk Batı kuklasını ise elçilik göreviyle Paris'e gönderilen Yirmisekiz Mehmet Çelebi'nin maiyetinde yer alan bir görevli getirmiş, ilk gösteri de Damat İbrahim Paşa'nın huzurunda yapılmıştır.
78. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Köy Seyirlik Oyunları:
79. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Köy Seyirlik Oyunları: Köylülerin kış aylarında özellikle düğünlerde eğlenmek için düzenleyip oynadıkları dram karakterli temsillerdir.
80. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Sözlü Ürünler Köy Seyirlik Oyunları: Kılık değiştirme, kişileştirme, maskeler, müzik ve kalıplaşmış sözlere rastlanır. Anonimdir.
81. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Yazılı Ürünler Çağdaş Türk tiyatrosuna ilk önemli adım 1860'ta yapılan Gedikpaşa Tiyatrosu'yla atılmıştır.
82. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Yazılı Ürünler 1861'de bu tiyatroyu kiralayan Güllü Agop, 1868'de Osmanlı Tiyatrosu adlı bir topluluk kurmuştur.
83. Sayfa
TÜRK TİYATROSU - Yazılı Ürünler Sahnelenen ilk tiyatro: Namık Kemal / Vatan yahut Silistre İlk yerli tiyatro eseri: Şinasi / Şair Evlenmesi
84. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER
85. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER ROL: Oyuncunun, oyun metnine göre canlandırması gereken kişiliğe özgü söz ve davranışların tümü.
86. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER JEST: Oyuncuların el, kol kısacası vücut hareketleri.
87. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER MİMİK: Oyuncuların yüz hareketleri.
88. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER AKTÖR: Erkek oyuncu
89. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER AKTRİS: Kadın oyuncu
90. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER KOSTÜM: Oyuncuların, oyun kişilerine özgü giysileri.
91. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER DİYALOG: Oyuncuların karşılıklı konuşmaları.
92. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER MONOLOG: Bir kişinin tek başına konuşması.
93. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER UYARLAMA/ADAPTASYON: Bir eseri değiştirerek sahneye koyma.
94. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER REPLİK: Bir oyuncunun sözü karşısındakine bırakırken söyleyeceği son söz.
95. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER TİRAT: Oyuncunun uzun ve kesintisiz konuşması.
96. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER SUFLÖR: Oyunculara rollerindeki sözleri sessizce hatırlatan görevli.
97. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER EPİZOT: Oyundaki asıl olaya karışan ikincil olaylar.
98. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER KONDÜİT: Oyunda sahneye çıkma sırası gelen sanatçıları uyarmakla görevli kişi.
99. Sayfa
TİYATROYLA İLGİLİ TERİMLER PRÖMİYER: Yeni oynanmaya başlayan tiyatro oyununun ilk temsili.
100. Sayfa
TİYATRO
İndir / Download : 16_tiyatro_nedir.pptx
Yorumlar
Sıra | Adı | İndirilme |
---|---|---|
01 | Tutanak Örnekleri | 23489 |
02 | Türemiş Kelime | 20495 |
03 | Yüksek Lisans Referans Mektubu Örneği | 18862 |
04 | Tahliye Taahhütnamesi | 12522 |
05 | Yıllık İzin Dilekçe Örneği | 12270 |
06 | Leonardo da Vinci | 12039 |
07 | Olimpiyat | 11784 |
08 | Saf Şiir | 11643 |
09 | Niyet Mektubu Nasıl Yazılır | 10899 |
10 | Niyet Mektubu | 10793 |
11 | Dış Kuvvetlerin Oluşturduğu Yer.. | 10556 |
12 | Tutanak Nasıl Yazılır | 10500 |
13 | Ayasofya Tarihçesi | 9058 |
14 | Rönesans Ve Reform | 8811 |
15 | İnisiyasyon | 8682 |
16 | Savunma İstem Yazısı | 8087 |
17 | Öğrenci Kopya Tutanağı | 7784 |
18 | Akademik Referans Mektubu Örneği | 7225 |
19 | Sanat | 7087 |
20 | Türkiyede Görülen İklim Tipleri | 7008 |
21 | Referans Mektubu Örnekleri | 6652 |
22 | Empresyonizm Sanatı ve Sanatçıları | 6338 |
23 | 2. Sınıf Sihirli Sözcükler Konu.. | 6210 |
24 | Sorumluluk | 6146 |
25 | Teslim Tesellüm Tutanağı Örneği | 6101 |
26 | İlköğretim Haftası | 5849 |
27 | Muvafakatname | 5546 |
28 | Bilimsel Araştırma Basamakları | 5543 |
29 | Masal | 5334 |
30 | Maddenin Özellikleri Çalışmaları | 5104 |