(Göster / Gizle) Sunum İçeriği: Düz metin (text) olarak..
1. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİ
2. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİBENZETMECİ TİYATROGÖSTERMECİ TİYATROEPİK TİYATRO
3. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİBENZETMECİ TİYATRO
4. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROSahnede gösterilenlerin gerçek yaşamdan farklı olmadığını anlatan tiyatro eserleri, benzetmeci tiyatronun örnekleridir.
5. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROBu tür tiyatronun amacı, seyircileri sahnede gördüklerinin bir oyun olmadığı, yaşamlarından bir kesit olduğu düşüncesine götürmektir.
6. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROBenzetmeci tiyatro, seyirciyi böylece yanıltmak ister. Oyuncular, sahnede rol yaparken sanki hiç seyirci yokmuş gibi davranırlar.
7. Sayfa
BENZETMECİ TİYATROOyunun bitiminde de ortada gözükmeyerek seyircide uyandırdıkları etkinin sürüp gitmesini düşünürler.
8. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİGÖSTERMECİ TİYATRO
9. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROBu tiyatro biçimi benzetmeci tiyatroya karşıt bir anlayışla geliştirilmiştir.
10. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROGöstermeci tiyatroda sahnede gösterilenlere aldanmamak gerektiği, bunun bir oyundan ibaret olduğu vurgulanır.
11. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROSahne ile seyirci arasında yakın bir diyalog vardır.
12. Sayfa
GÖSTERMECİ TİYATROOyuncular zaman zaman seyircilere seslenirler ve sahnede gösterilenlerin bir oyundan ibaret olduğunu hatırlatırlar.
13. Sayfa
ÇAĞDAŞ TİYATRO ÇEŞİTLERİEPİK TİYATRO
14. Sayfa
EPİK TİYATROÜnlü Alman oyun yazarı Bertold Brecht tarafından ortaya konulan epik tiyatro, göstermeci tiyatro nun geliştirilmiş biçimidir.
15. Sayfa
EPİK TİYATROBu tür tiyatroda amaç, seyirciyi sahneye iyice yabancılaştırmaktır.
16. Sayfa
EPİK TİYATROOyundaki olaylar arasında bir bütünlük yoktur.
17. Sayfa
EPİK TİYATROOlaylar, durumlar parça parça verilir; arada bir şarkılar, türküler söylenir, anlatıcılar devreye girer.
18. Sayfa
EPİK TİYATROSeyirci tam bir gözlemci olarak kalır.
19. Sayfa
EPİK TİYATROAcı duymak, sevinmek, coşkulanmak yerine durumlar üzerinde düşünür; kendisini ve olayları nasıl değiştirebileceğini anlamaya çalışır.
20. Sayfa
EPİK TİYATROBrecht’in “halkçı tiyatro” adını verdiği epik tiyatro, sahneyi bir ideolojinin propaganda aracı olarak kullanır; seyircilerin kalbine değil, kafasına seslenir.