Nedir.Org*
Soru Sor

Sanat Akımları Ödevi Slayt Sunumları

  • 3
    5 yıl önce
    İlgili Yazı: Sanat Akımları Ödevi Slayt

    Dosya Adı: Sanat Akımları Nelerdir Ödevi Slayt Sunum PPTX

    (Göster / Gizle) Sunum İçeriği: Düz metin (text) olarak..
    1. Sayfa
    SANAT AKIMLARI

    2. Sayfa
    REALİZM1839 yılında ortaya çıkan Realizm, konu ve üslup bakımından yaşamı ve doğayı olduğu gibi yansıtma, biçimleme anlayışıdır. Toplumun yaşamını gerçek boyutlarıyla ortaya sermektir.Realizm anlayışı içinde, doğadaki oranlar, plastisite, renk ve ışık değerleri aynen yansıtılmaya çalışılır. Öncü sanatçıları; Millet, Courbet ve Daumier ‘dir.

    3. Sayfa
    REALİZM (GERÇEKÇİLİK)style.visibilitystyle.visibilitystyle.visibility

    4. Sayfa
    style.visibility

    5. Sayfa


    6. Sayfa
    EMPRESYONİZMEmpresyonizm, doğadan alınan izlenimleri güneşin yedi rengi ile boyama anlayışına dayanır. Çizgi ve resim inşaası ortadan kalkmış ve renklerle izlenimler, karalama fırça notları olarak tuvale aktarılmaya başlanmıştır. Böylece resimde satıhlaşma doğmuş ve çizgi perspektifi de tarihe karışmıştı. Bu akım bundan sonraki bir çok akım için hareket kaynağı olmuştur.

    7. Sayfa
    EMPRESYONİZM (İZLENİMCİLİK)style.visibilitystyle.visibility

    8. Sayfa
    style.visibilitystyle.rotationppt_hppt_wstyle.visibility

    9. Sayfa


    10. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibilityppt_xppt_y

    11. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    12. Sayfa
    PUVANTİLİZMPuvantilistler bilimsel metodlarla renk karışımını uygulamışlardır. Amaç göz yolu ile renk karışımını sağlamaktır. Bu akımın sanatçıları renkleri paletlerinde karıştırmayıp direk tuval üzerinde noktalar halinde koyarak çalışıyorlardı. Öncü sanatçıları; Seurat ve Signac’tır.

    13. Sayfa
    PUVANTİLİZM (NOKTACILIK)style.visibilityppt_wppt_hstyle.visibilityppt_wppt_h

    14. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    15. Sayfa
    POST-EMPRESYONİZMEmpresyonizm akımının etkisinde kalan fakat onun sınırlı kurallarına bağlanmayan sanatçıların yoludur. Empresyonizmin ışık renkleri ile atmosfer oyunlarına önem vermeyerek, eşyayı sağlam bir inşa içinde göstermek isteyen ve güneş renkleri ile yetinmeyerek bütün renkleri paletlerine alan ve doğayı yeniden biçimleyen ressamlardır. Sanatçının kendi mizacınıda resmin konusu içine alan bir akımdır. Öncü sanatçıları; Cezanne, Van gogh, Gauguin, Lautrec ve Munch’tur.

    16. Sayfa
    POST-EMPRESYONİZM (ART-İZLENİMCİLİK)style.visibilityppt_xppt_ystyle.visibilitystyle.visibility

    17. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    18. Sayfa


    19. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    20. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibilityppt_xppt_y

    21. Sayfa
    FOVİZMBu akımın öncüleri; Matisse, Dufy, Vilaminck, Derain’dir. Resimlerinde renkler bir birlerine hemen hemen hiç karışmamış, biçimlerde de derinlik yoktur. Bir tabloya bakarken onun neyi göstermek istediğini unutmak gerek diye düşünüyorlardı.

    22. Sayfa
    FOVİZM (YIRTICILIK)style.visibilitystyle.visibilitystyle.rotationppt_hppt_wstyle.visibility

    23. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    24. Sayfa


    25. Sayfa
    EKSPRESYONİZMEkspersyonizm bir hayat anlayışı, bir dünya görüşüdür. Fakat bu görüşte önemli olan ruh durumudur. Doğa ikinci planda kalır.Bu akımın sanatçıları kendilerini boğan,ezen ızdırapları sanatlarına sokmuşlar, haksızlıklara karşı olan isyanlarını renk ve biçim görüşüyle anlatmaya çalışmışlardır.İinsan yüzlerini korkunç ve iğrenç görünümde çiziyorlardı.Çizgileri kaprisli, renkler ise fovistlerinki kadar cesaretliydi. Sanatçıları; Van Gogh, Munch, Kırchner, Nolde, Rouault, Modigliani.

    26. Sayfa
    EKSPRESYONİZM (ANLATIMCILIK)style.visibilitystyle.visibilitystyle.visibility

    27. Sayfa
    style.visibilityppt_xppt_ystyle.visibility

    28. Sayfa


    29. Sayfa


    30. Sayfa


    31. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    32. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    33. Sayfa
    style.visibilityppt_xppt_ystyle.visibility

    34. Sayfa
    FÜTÜRİZMFütürizm de yapılmak istenen şey; evrendeki hareketin bir anını resmetmek değil, hareketin kendini duyurmaktır. Bu akıma göre herşey hareket halindedir ve değişmektedir. Hareket halindeki varlıkların gözde bıraktıkları etki algılanıncaya kadar hareket yeniden değişir. Bu nedenle koşan bir at dört değil yirmidört ayaklıdır ve ayaklarının hareketi de üçgen biçimindedir. Fütürizm, aynı anda çeşitli yaşantıları değerlendirmek için saydam kübist eşya analizini kabul etmiştir, hareket çıkış noktası olmuştur. Sanatçıları Boccioni, Balla, Severeni’dir.

    35. Sayfa
    FÜTÜRİZM (DİNAMİZM-HAREKET)style.visibilityppt_xxshearppt_xstyle.visibilitystyle.visibility

    36. Sayfa
    style.visibilityppt_xxshearppt_xstyle.visibility

    37. Sayfa


    38. Sayfa
    KÜBİZMKübizm, doğa görünüşlerini geometrik bir parçalamaya tabi tutup, tablo yüzeyini doğa unsurrlarından kurtararak yeniden inşa etme amacını güder. Figürün tümünü basitleştiren geometrik inşaaya sentetik kübizm, bir figürün her taraftan görünüşünü dikkate alarak yapılan parçalamaya ise analitik kübizm denir.

    39. Sayfa
    KÜBİZMstyle.visibilityppt_wppt_hppt_xppt_ystyle.visibilitystyle.visibilityppt_xppt_yppt_yppt_yppt_y

    40. Sayfa
    style.visibilityppt_wppt_h

    41. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibilitystyle.rotationppt_wppt_wppt_hppt_xppt_yppt_y

    42. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    43. Sayfa


    44. Sayfa
    style.visibilityppt_wppt_h

    45. Sayfa
    DADAİZMBu akımın amacı sanat değildi. O, Avrupa uygarlığının beylik değerlerini ve savaşa karşı alınmış bir cephe ve protesto idi. Dadacılar, kağıt, tahta v.b malzemeleri yapıştırarak kolaj türü çalışlmalar yapıyorlardı. Bu akımın en ilginç yanı; sanata karşı bir sanat akımı olmasıdır. Dadaistlerin tek amacı saldırmak, kızdırmak, olmayacak şeyler yapıp insanlık adına yapılan soytarılıkları parça parça etmekti.

    46. Sayfa
    DADAİZMstyle.visibilitystyle.visibilitystyle.rotationppt_hppt_wstyle.visibilitystyle.rotationppt_hppt_w

    47. Sayfa
    style.visibilityppt_wppt_hstyle.visibilitystyle.rotationppt_wppt_wppt_hppt_xppt_yppt_y

    48. Sayfa
    SÜRREALİZMSürrealist ressemlar, doğanın mantıki görünüşünü değil, insanın bilinçaltında ve rüyalarındaki dünyasını göstermek istemiştir. 1924 te Andre Breton tarafından ortaya atılmıştır. Edebiyat veresim alanında eser vermiştir. Öncü sanatçıları; Chirico, Salvador Dali, Chagall, Klee, Miro dur.

    49. Sayfa
    SÜRREALİZM (GERÇEK ÜSTÜCÜLÜK)style.visibilityppt_wppt_hstyle.visibilitystyle.visibilityppt_wppt_hppt_xppt_y

    50. Sayfa
    style.visibility

    51. Sayfa


    52. Sayfa


    53. Sayfa
    style.visibilityppt_xppt_ystyle.visibility

    54. Sayfa
    SOYUT RESİMSoyut sanat, genel anlamıyla doğada varolan gerçek nesneleri betimlemek yerine, biçimler ve renklerin, temsili olmayan veya öznel kullanımı ile yapılan sanata denir.

    55. Sayfa
    SOYUT RESİMstyle.visibilitystyle.visibilitystyle.visibility

    56. Sayfa
    style.visibilitystyle.visibility

    57. Sayfa
    POP ARTPopüler sanatın kısaltılmış adıdır. Bu akım sanatçıları, endüstri ürünü artıklarından güzete parçalarına, insan ile diğer canlı ve eşyalardan alınmış mulajlardan, hazır doğa nesnelerine kadar nu bulunursa kullanılmış ve bir sanat yapıtı olarak sunmuşlardır. Pop-art gerçek ile görüntünün farkını çarpıcı bir biçimde ortaya koyar ve makineleşmiş hazırcı insanı eleştirir.

    58. Sayfa
    POP-ARTstyle.visibilitystyle.visibility

    59. Sayfa
    style.visibilityppt_wppt_hstyle.visibilityppt_wppt_hppt_xppt_y

    60. Sayfa
    HAZIRLAYANNESLİHAN YILMAZ

    Yorumlar

    Sil