Nedir.Org
Soru Tara Cevapla Giriş


Cevap Ara?

14.756.348 den fazla soru içinde arama yap.

Sorunu Tarat
Kitaptan resmini çek hemen cevaplansın.

Thomas Reid

Thomas Reid Kimdir?

Bu soruya 2 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
    Şikayet Et Bu soruya 0 yorum yazıldı.

    İşte Cevaplar


    Zeus

    • 2020-01-04 18:34:12

    Cevap : Reid de papaz evi doğdu Strachan, Aberdeenshire 26 Nisan 1710 tarihinde, OS , Lewis Reid (1676-1762) ve eşi Margaret Gregory, birinci kuzenin oğlu James Gregory . Kincardine Bölge Okulu'nda, ardından Kincardine'deki O'Neil Dilbilgisi Okulu'nda eğitim gördü .

    1723 yılında Aberdeen Üniversitesi'ne gitti ve 1726'da yüksek lisansını bitirdi (genç yaş o zaman normaldi). 1731'de, yaşına geldiğinde İskoçya Kilisesi tarafından vaaz verme ruhsatına sahipti. O bir olarak göreve başladı bakanın ait İskoçya Kilisesi ama profesörlük verildi bakan olmaktan Kral College, Aberdeen , 1.752 O doktora aldı ve yazdı Common Esaslarına Dair İnsan Zihni soruşturma Sense (1764'te yayınlandı). O ve meslektaşları halk arasında 'Wise Club' (edebi-felsefi dernek) olarak bilinen 'Aberdeen Felsefi Topluluğu'nu kurdu.  Kısaca ilk kitabının yayınlanmasından sonra, o prestijli verildi Ahlaki Felsefe Profesörlük en Glasgow Üniversitesi diye değiştirmek üzere çağrıldığı zaman , Adam Smith . 1781 yılında bu görevden istifa etti ve daha sonra üniversite derslerini iki kitapta yayınlanmak üzere hazırladı: İnsanın Entelektüel Güçleri Üzerine Denemeler (1785) ve İnsan Zihninin Aktif Güçleri Üzerine Denemeler (1788).

    1740 yılında Thomas Reid, Londra doktoru Dr. George Reid'in kızı olan kuzeni Elizabeth ile evlendi. Karısı ve "sayısız" çocuk, Dr. Patrick Carmichael ile evlenen bir kızı hariç, onu önceden kestiler. Reid Glasgow, felç öldü. Glasgow Koleji'nin arazisinde Blackfriars Kilisesi'ne gömüldü ve üniversite Glasgow'un batısında Gilmorehill'e taşındığında mezar taşı ana binaya yerleştirildi.
    Diğer Cevaplara Gözat
    Cevap Yaz Arama Yap

    Zeus

    • 2020-01-04 18:38:44

    Cevap : Thomas Reid'in sağduyu teorisi
    Reid'in bilgi teorisi, onun ahlak teorisi üzerinde güçlü bir etkiye sahipti. Epistemolojinin pratik ahlakın giriş kısmı olduğunu düşünüyordu : Ortak inançlarımızda felsefe ile doğrulandığımızda, tek yapmamız gereken onlara göre hareket etmektir, çünkü neyin doğru olduğunu biliyoruz. Ahlaki felsefesi, öznenin ajansı ve özdenetim üzerindeki vurgusuyla Roma stoacizmini hatırlatır . Sık sık " sensus communis " terimini benimsediği Cicero'dan alıntı yapar . Reid'in Hume'un şüpheci ve natüralist argümanlarına cevabı bir dizi sağduyu ilkesini saymaktı ( sensus communis) akılcı düşüncenin temellerini oluşturur. Örneğin felsefi bir tartışma yürüten herkes, “gerçek bir kişiyle konuşuyorum” ve “Kanunları değişmeyen dışsal bir dünya var” gibi bazı inançları dolaylı olarak varsaymalıdır. Reid için bu ilkelerin gerçeğine olan inanç rasyonel değildir; bunun yerine, aklın kendisi, insan aklının doğuştan gelen "anayasası" gibi bu ilkeleri ön koşul olarak talep eder. Reid bu nedenle (ve muhtemelen Hume ve Berkeley'e karşı alaycı bir tutum) sağduyu ilkelerine inancı akıl sağlığı için bir turnusol testi olarak görüyor. Örneğin, İnsanın Entelektüel Güçlerinde“Çünkü insanlar birlikte akıl yürütmeden önce ilk prensiplerde hemfikir olmalılar ve sizinle ortak prensipleri olmayan bir adamla akıl yürütmek imkansız” diyor. Listelediği ilk ilkelerden biri, "niteliklerin mutlaka figürlü, renkli, sert veya yumuşak, hareket eden veya direnen bir şeyde olması gerektiğidir. Bu niteliklere değil, onların konusu olan Herhangi bir adam, bu şeylerin nitelik olduğunu reddetmek veya herhangi bir konuya ihtiyaç duyduklarını reddetmek için uygun düşünürse, ilk prensipleri reddeden ve olmaya uygun olmayan bir adam olarak onun fikrinden zevk almasını istiyorum. ile gerekçeli. "

    Reid ayrıca, doğrudan gerçekçiliğin ve sıradan dil felsefesinin yeni bir karışımını ortaya koymak için fenomenolojik kavrayışa dayalı olumlu tartışmalar yaptı . Entelektüel Güçlerdeki tipik bir pasajda , bir centaur kavramına sahip olduğu zaman, tasavvur ettiği şeyin bir hayvan olduğunu ve hiçbir fikrin bir hayvan olmadığını iddia eder; bu nedenle, kavradığı şey bir fikir değil, bir centaur. Bu nokta hem bir nesneyi tasarlamanın öznel deneyimine hem de kelimeleri kullandığımızda ne demek istediğimize dayanır. Reid, felsefesini hem içgözlem hem de dilin nasıl kullanıldığının doğru anlaşılması yoluyla elde edilebilen, herkesin erişebileceği bir bilgi olarak gördüğünden, onu sağduyu felsefesi olarak gördü.

    Duyu ve dili keşfetmek
    Reid, dış gerçekliğin doğrudan deneyimine dayanan 'sağduyu' ile başladı, ancak daha akılcı bir temel bulmak için duyuların dışında ve insan dilinin içinde olmak üzere iki yönde araştırmaya başladı.

    İkincisi söz konusu olduğunda, Reid bunu insan bilincinden önce gelen ve bu bilinç için bir araç olarak hareket eden doğuştan gelen bir kapasiteye dayanarak gördü. Ayrıca, dil, insan bilişinin orijinal biçimini incelemenin bir aracı haline gelir. Reid, mevcut insan dilinin iki ayrı unsur içerdiğini belirtiyor: ilk olarak, akustik unsur ve ikincisi, seslerle hiçbir ilgisi yok gibi görünen anlamlar. 'Yapay' olarak adlandırdığı dilin bu durumu, sesin soyut bir işaret değil, somut bir jest veya doğal işaret olduğu 'doğal' olarak adlandırdığı ilkel dil olamaz. Reid sesleri taklit ederek çocuğun dili öğrenme biçimine bakar, çağdaş yetişkin konuşmasının yapay durumunda çeşitli ses gruplarına verilen anlamı anlamadan çok önce farkında olmaları. Reid diyor ki, çocuk duyduğu kelimelerin kavramsal içeriğini hemen anlayacak olsaydı, asla konuşmayı asla öğrenemezdi. Reid, doğal ve yapay işaretler arasında ayrım yapar.

    “Başta doğal işaretlerle dile güç ve enerji veriyoruz; ve dilleri ne kadar az olursa, o kadar az etkileyici ve ikna edicidir. ... Yapay işaretler anlamlıdır, ancak ifade etmezler; cebirsel karakterlerin yapabileceği gibi akılla konuşurlar, ancak tutkular ve sevgiler ve irade onları duymaz: bunlar, kendileriyle dikkat ve itaat ettikleri doğa dilinde konuşulana kadar hareketsiz ve inaktif devam eder. .' (s. 52)

    İlki ile ilgili olarak Reid, ' duyum ' ve ' algı arasındaki kritik ayrımına yönlendirildi.'. Duyular yoluyla bir nesnenin farkına varırken, bu algının içeriği, bilincimizde neden olan duyumların toplamı ile aynı değildir. Böylece, algılanan nesneye odaklanma eğilimimiz olsa da, duyumdan algılamaya giden ve gerçekle ilgili bilgileri içeren sürece dikkat etmiyoruz. Öyleyse, ikincisinin varlığına dair mahkumiyeti nasıl alırız? Reid'in cevabı, bir çocuk gibi onunla hemen sezgisel bir ilişkiye girerek. Yetişkin durumunda, odak algılamaya odaklanır, ancak çocukla birlikte, yaşam doğalarındaki hislerin alınması üzerinedir. Reid için çocuğun algısı yetişkinlerden farklıdır ve erkeğin yetişkinin yapay algısını aşmak için bir çocuk gibi olması gerektiğini belirtir.Hume'un algıladığımız şeyin bir yanılsama olduğu görüşü. Ayrıca sanatçı , 'doğa dilini' angaje ettiği için duyu deneyiminin gerçek içeriğinin bir anahtarını sağlar .

    `` Müzisyen, ressam, aktör ve hatipin güzel sanatlarının etkileyici oldukları sürece ... dünyaya getirdiğimiz doğa dilinden başka bir şey olmadığını göstermek kolaydı Biz, ancak kullanılmamadan habersizdir ve bu yüzden onu kurtarmada en büyük zorluğu bulun. (s.53)

    Bu [doğal] işaretler ve onların belirttiği şeyler arasındaki bağlantı hakkında doğal bir bilgi olmadan, dilin asla erkekler arasında icat edilip kurulamayacağını; ve güzel sanatların hepsi, insanlığın doğal dili diyebileceğimiz bu bağlantı üzerine kurulmuş. "(s. 59)

    Bu nedenle Reid için sağduyu, insanın daha erken bir çağda doğasına doğrudan katılma kapasitesine ve çocuk ve sanatçıda bir dereceye kadar bulduğumuz, ancak felsefi ve bilimsel bakış açısıyla, insan zihninde doğanın üstünde daha yüksek bir seviyede yeniden uyanır. Reid neden algılamanın tanımanın yolu olduğuna inanıyor? Ona göre “bir deneyim tamamen öznel ve tamamen olumsuzdur. Bir önermenin geçerliliğini destekler, ancak bunu doğru tutmamamın, dolayısıyla doğru olmadığını varsaymamın imkansız olduğu gerçeğine dayanarak ”(Reid, 753). Bunu daha iyi anlamak için Reid'in algı tanımını iki kategoriye ayırdığını bilmek önemlidir: anlayış ve inanç. “Kavram, Reid'in bir nesneyi görselleştirmeyi söylemenin yolu, böylece o şeyle ilgili nitelikleri teyit edebilir veya reddedebiliriz. Reid inançların bir cisimle ilgili doğrudan düşüncelerimiz ve o cismin ne olduğuna inanıyor ”(Buras, Reid'e Duyumların İşlevleri). Reid'e göre, gördüğümüz, görselleştirdiğimiz, bir nesneye inandığımız şey, o nesnenin gerçek gerçeğidir. Reid doğrudan nesnelliğe inanır, duyularımız bizi doğru olana yönlendirir çünkü kendi düşüncelerimize güvenemeyiz. “Sağduyu ve felsefe dünyaları karşılıklı olarak birbirlerinin sohbetidir” (Reid, 841).

    Reid, Felsefenin neyin gerçek olduğu sorusunu çok karmaşık hale getirdiğine inanır. Peki, Common Sense aslında ne anlama geliyor? “Sağduyu, tek bir fikir oluşturmak için duyuların bir araya getirilmesidir” (Cambridge Companion to Thomas Reid, 164).

    Sağduyu (tüm duyular bir araya geldi), bir nesnenin gerçekliğini gerçekten nasıl tanımladığımızdır; çünkü bir nesne hakkında algılanabilecek her şey tek bir algıya çekilir. İnsanlar sağduyuya erişme noktasına nasıl ulaşır? Bu hile, herkes sağduyuya erişme yeteneği ile doğar, bu yüzden sağduyu denir. “Sağduyu ilkeleri tüm insanlık için ortaktır” (Nichols, Ryan, Yaffe ve Gideon, Thomas Reid).

    Sağduyu şöyle çalışır: Eğer tüm erkekler bir öğeyi gözlemler ve bu öğeyle ilgili aynı niteliklere inanırsa, o öğenin bilgisi evrensel olarak doğrudur. Bu ortak bilgidir, açıklama yapmadan diğer insanlar tarafından doğrulanır; bu yüzden, evrensel olarak görülen şeye evrensel olarak inanılmaktadır. “O halde gerçek, er ya da geç, bilgi ve muhakemenin nihayetinde sonuçlanacağı ve bu yüzden benim ve sizin vajinallerinden bağımsız olan şeydir. Dolayısıyla, gerçeklik anlayışının kökeni, bu anlayışın, esasen, belirli sınırlar olmaksızın ve kesin bir bilgi artışı sağlayabilen bir topluluk kavramını içerdiğini göstermektedir ”(Reid, 155). Aynı fikirlerin, bir şeyin, birden fazla insanın birleşimi, bir nesnenin gerçekliğini doğrulayan şeydir. Reid, zamanının filozoflarının gerçek olanı abarttığına da inanıyor. Çoğu filozofun gördüğümüz şeyin tam olarak bu olmadığına inandığı yer, örneğin Descartes. Reid, bu argümana basitçe bu varsayımın “böyle bir hipotezin, dünyanın böyle olduğunu algıladığımız gibi ortak-duyusal inançtan daha doğru olma olasılığının olmadığını” söyleyerek karşılık verir (Nichols, Ryan, Yaffe ve Gideon, Thomas Reid). Gerçeklik, bunu ortaya çıkardığımız şey, başka bir şey değil. Thomas Reid). Gerçeklik, bunu ortaya çıkardığımız şey, başka bir şey değil. Thomas Reid). Gerçeklik, bunu ortaya çıkardığımız şey, başka bir şey değil.

    Reid ayrıca, doğal işaret ile gösterilen şey arasındaki bağlantının bu keşfinin , doğanın doğuştan gelen yasalarını keşfetmenin yeni yönteminde Bacon tarafından işaret edildiği gibi, doğal felsefe ve bilimin temeli olduğunu iddia etti .

    Büyük Lord Verulam, doğanın bir yorumu olarak adlandırdığımızda bunu mükemmel bir şekilde anladı. Hiç kimse felsefi sanatın doğasını ve temelini daha belirgin bir şekilde anlamadı ya da mutlu bir şekilde ifade etmedi. Mekanik, astronomi ve optik hakkında bildiğimiz her şey, ancak doğa tarafından kurulan ve deneyim ya da gözlemle keşfedilen bağlantılar ve bunlardan çıkarılan sonuçlar? … Genel olarak doğal nedenler olarak adlandırdığımız şey, daha uygun bir şekilde doğal işaretler olarak adlandırılabilir ve etkiler olarak adlandırdığımız şeylere işaret edebiliriz ... [kesinlikle] kesinlikle teyit edebileceğimiz tek şey, doğanın aralarında sürekli bir bağ kurduğu ve etkileri olarak adlandırılan şeyler. "(s. 59)

    Etkileri
    Reid'in itibarının , Immanuel Kant'ın İskoç Ortak Akıl Okulu'na saldırmasından sonra azaldığı iddia edildi (Kant, sadece 14 yaşında Reid'in gençliği, İskoç felsefesine de çok övgü verdi - Kant, Reid'in çalışmalarına saldırdı, ancak hiçbir zaman aslında Thomas Reid'in eserlerini okudum) ve John Stuart Mill tarafından yazılmıştır . Reid, 19. yüzyılda Kuzey Amerika kolejlerinde öğretilen felsefeydi ve Fransız bir filozof olan Victor Cousin tarafından savunuldu . Justus Buchler Reid'in Reid'in sağduyu değerini yeniden gözden geçirme konusundaki endişesini paylaşan ve çalışmaları Reid'i bağlayan Amerikalı filozof Charles Sanders Peirce üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir .pragmatizm . Peirce'e göre, doğruluk ve gerçek kavramları, kesin sınırları olmayan (ve bu nedenle potansiyel olarak gerektiğinde kendi kendini düzelten) bir topluluk kavramını içerir ve bilgiyi kesin olarak artırabilir.  Sağduyu sosyal olarak gelişir, bilimsel yöntem gibi doğrulamaya açıktır ve kanıt, algı ve uygulama emri olarak sürekli gelişir, Peirce'nin daha sonraki yıllarda görmeye başladığı bir yavaşlıkla da olsa, "Kaçınılmaz bir değişiklik altında, şu fikre bağlılık ... Thomas Reid, Common Sense konusunda"  (Peirce versiyonuna "eleştirel ortak duyarlılık" adını verdi). Buna karşılık Reid'in konsepti üzerine, sensus communissosyal bir evrimsel ürün değil, insanların birbirleriyle akıl yürütme ihtimalinin bir önkoşuludur. Thomas Reid'in çalışmaları 19. yüzyıl Birleşik Devletleri'nde Noah Porter ve James McCosh'un çalışmalarını etkiledi ve nesnel gerçeğin evrensel ilkelerinin iddiasına dayanıyor, Pragmatizm İskoç "Common Sense" Okulu'nun çalışmalarının gelişimi değil - bunun olumsuzlanmasıdır. İskoç Common Sense Okulu'nun çalışması ile 20. yüzyılda Oxford Realist filozofları Harold Prichard ve Sir William David Ross'un çalışmaları arasında net bağlantılar var.

    Reid'in ünü, 20. yüzyılın başlarında GE Moore tarafından felsefi bir yöntem veya kriter olarak sağduyu savunuculuğunun ardından ve daha yakın zamanlarda çağdaş filozofların, özellikle de okuldaki din filozoflarının Reid'e verdiği önem nedeniyle yeniden canlandı. arasında Reformcu epistemoloji gibi William Alston ,  Alvin Plantinga ve Nicholas Wolterstorff ,  o (yani inanç diğer yeterince topraklı anlaşılmaktadır değil nerede olduğunu hiçbir doxastic temellerini sahip olduğu teist inanç irrasyonel olduğunu ücretleri çürütmek isteyen inançlar).

    Sağduyu Prensipleri (1764, Glasgow ve Londra) İnsan Aklına Sorgulama, İnsanın Entelektüel Güçleri Üzerine Denemeler (1785) ve İnsanın Aktif Güçleri Üzerine Denemeler (1788) gibi bir dizi önemli felsefi eser yazdı. . 1844'te Schopenhauer , Reid'e dış nesnelerin algısının beş duyudan alınan ham verilerden kaynaklanmadığını açıkladığı için övgüde bulundu:

    Thomas Reid'in mükemmel kitabı, İnsan Zihnine Soruşturma ... bize , nesnelerin nesnel algısını üretme duyularının ve ayrıca uzay ve zaman sezgisinin ampirik olmayan kökeninin yetersizliği konusunda çok kapsamlı bir mahkumiyet veriyor . Reid, Locke'un algının duyuların bir ürünü olduğunu öğretmesini reddeder . Bu, duyuların kolektif duyumlarının algı yoluyla bilinen dünyaya en az benzemediğini ve özellikle Locke'un beş temel niteliğini (genişleme, şekil, sağlamlık, hareket, sayı) göstererek kapsamlı ve akut bir gösteri ile yapar. duyuların herhangi bir hissi ile bize verilemez ...

    -  İrade ve Temsil Olarak Dünya , Vol. II, Ch. 2
    Cevap Yaz Arama Yap

    Cevap Yaz




    Başarılı

    İşleminiz başarıyla kaydedilmiştir.