İşte Cevaplar
Cevap : Hüsrev: (Tatlı ve hüzünlü bir sükûnet içinde. Mehmet'e bakmadan konuşur.) Mehmet!
Mehmet: (Tehalükle) Kardeşim!
Hüsrev: Sen benim dostumsun, değil mi?
Mehmet: Dostunum Hüsrev!
Hüsrev: Mehmet, sana inanıyorum. (Mehmet'in başı teessürle göğsüne düşer. Cevap vermez.)
Hüsrev: Senin yanında gömleğimi yırtabilirim. Göğsümü parçalayabilirim. Senin yanında ağlayabilirim. (Mehmet, büsbütün ezilir. Teessürünü göstermemek için arkasını döner.)
Hüsrev: Mehmet, çok fenayım. Düşüyorum. (Mehmet, dehşet içinde tekrar Hüsrev'e döner.)
Hüsrev: Dipsiz bir uçuruma sarkıyorum. Yakalayabildiğim bir iki ot tutuyor beni. Bu otlar sökülüyor. Yumuşak toprağın içinden kökleriyle beraber geliyor. Düşüyorum.
Bu oyun ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Bireyin bunalımlarını konu alan bir eserdir.
B) Hüsrev yaşadığı ruh hâlini ifade ederken zorlanmaktadır.
C) Yaşadığımız çağın sorunlarından uzak kahramanlar söz konusudur.
D) Ağır bir dil, sanatlı bir üslupla yazılmıştır.
E) Hüsrev'in dostluk kavramına inancı kalmamıştır.
Diğer Cevaplara Gözat
Mehmet: (Tehalükle) Kardeşim!
Hüsrev: Sen benim dostumsun, değil mi?
Mehmet: Dostunum Hüsrev!
Hüsrev: Mehmet, sana inanıyorum. (Mehmet'in başı teessürle göğsüne düşer. Cevap vermez.)
Hüsrev: Senin yanında gömleğimi yırtabilirim. Göğsümü parçalayabilirim. Senin yanında ağlayabilirim. (Mehmet, büsbütün ezilir. Teessürünü göstermemek için arkasını döner.)
Hüsrev: Mehmet, çok fenayım. Düşüyorum. (Mehmet, dehşet içinde tekrar Hüsrev'e döner.)
Hüsrev: Dipsiz bir uçuruma sarkıyorum. Yakalayabildiğim bir iki ot tutuyor beni. Bu otlar sökülüyor. Yumuşak toprağın içinden kökleriyle beraber geliyor. Düşüyorum.
Bu oyun ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Bireyin bunalımlarını konu alan bir eserdir.
B) Hüsrev yaşadığı ruh hâlini ifade ederken zorlanmaktadır.
C) Yaşadığımız çağın sorunlarından uzak kahramanlar söz konusudur.
D) Ağır bir dil, sanatlı bir üslupla yazılmıştır.
E) Hüsrev'in dostluk kavramına inancı kalmamıştır.
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap Yaz Arama Yap
Cevap : 1923'te Cumhuriyet'in ilanıyla tiyatro, uygarlığın vazgeçilmez gereği olarak görülmüş; siyasi, ekonomik ve fikrî hareketlere bağlı bir gelişim göstermiştir. 27 Ekim 1914'te ilk resmî Türk tiyatrosu Darülbedayi kurulmuştur. Bu kurum sayesinde oyunlar sergilenmiş, oyuncular yetiştirilmiş, oyunlar yazılmış, toplumda bir tiyatro bilinci oluşturulmuştur. Darülbedayi, 1931'de Istanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları adını almıştır. 1927'de, Darülbedayi'nin başına getirilen Muhsin Ertuğrul, yerli yazarları yüreklendirmiş, Batı'dan çevrilen çağdaş tiyatro eserlerini Türk toplumuna sunmuş; oyunculuk, sahneleme, dekor kullanımı ve yetişmelerine katkıda bulunduğu oyuncularla günümüz Türk tiyatrosunun temellerini atmıştır.
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılabilir?
A) Türk toplumunda Batılılaşma süreciyle tiyatronun gelişiminin hızlandığı
B) Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte tiyatroya ait ilk resmî kurumun kurulduğu
C) Türklerin cumhuriyet kurulmadan önce kendine has bir tiyatro geleneğinin olmadığı
D) Darülbedayide yalnızca modern tiyatroya dair eğitim verildiği
E) Tiyatronun gelişiminin toplumsal koşullardan bağımSız olduğu
Bu paragraftan aşağıdakilerden hangisi çıkarılabilir?
A) Türk toplumunda Batılılaşma süreciyle tiyatronun gelişiminin hızlandığı
B) Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte tiyatroya ait ilk resmî kurumun kurulduğu
C) Türklerin cumhuriyet kurulmadan önce kendine has bir tiyatro geleneğinin olmadığı
D) Darülbedayide yalnızca modern tiyatroya dair eğitim verildiği
E) Tiyatronun gelişiminin toplumsal koşullardan bağımSız olduğu
Cevap : (Genç yaşta dul kalan Münevver, Istanbul'da eski bir konakta yaşayan bir kadındır. Kocası bir yıl önce vefat etmiştir. Münevver bir yıl boyunca kocasının yasını tutmuştur. Mükerrem Bey'in evlilik teklifine bir yandan kocasını unutamaması bir yandan da toplumsal baskılar yüzünden evet diyememektedir. Mükerrem Bey'in mektubunu okurken resmiyle konuşmaktadır.)
- Bana yazmak cüretinde bulunduğunuz kara yüzlü, kaba sözlüdür.
"Nur-ı aynım Münevver Hanım, Zevciniz Murtaza bîçaresi bizden ayrılıp aba ve ecdanına kavuşalı tamam bir sene oluyor." (Okumasını kesip âh-i derûnla) Bir sene.. Âh... (Okur)
"Merhumun gaybûbet-i ebediyesinden dolayı döktüğünüz eşk-i teessürle kendi gözyaşlarımı âlāde etmekte bir an kusur etmedim."
Bu oyunla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Başkahramana ait bir monoloğa yer verilmiştir.
B) Zaman ve mekân ile ilgili ayrıntılara değinilmiştir.
C) Eser yazıldığı dönemin zihniyetini yansıtmamaktadır.
D) Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatının bir örneğidir.
E) Yazıldığı yılların dil ve anlatım özelliklerini taşımaktadır.
- Bana yazmak cüretinde bulunduğunuz kara yüzlü, kaba sözlüdür.
"Nur-ı aynım Münevver Hanım, Zevciniz Murtaza bîçaresi bizden ayrılıp aba ve ecdanına kavuşalı tamam bir sene oluyor." (Okumasını kesip âh-i derûnla) Bir sene.. Âh... (Okur)
"Merhumun gaybûbet-i ebediyesinden dolayı döktüğünüz eşk-i teessürle kendi gözyaşlarımı âlāde etmekte bir an kusur etmedim."
Bu oyunla ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Başkahramana ait bir monoloğa yer verilmiştir.
B) Zaman ve mekân ile ilgili ayrıntılara değinilmiştir.
C) Eser yazıldığı dönemin zihniyetini yansıtmamaktadır.
D) Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatının bir örneğidir.
E) Yazıldığı yılların dil ve anlatım özelliklerini taşımaktadır.
Cevap : Kaba çizgili güldürü ve töre komedyalarında daha çok aile kurumunu ele alarak kadın-erkek, karı-koca, ana-baba ve çocuk ilişkilerini güldürüyü ön planda tutan bir yönelimle vermeye çalışmıştır. Darülbedayinin yönetim kurulu üyeliğine seçilen sanatçı, Ankara Halkevinde tiyatro yönetmeni olarak da çalışmıştır. Fransızcadan birçokadaptasyon yapan sanatçının eserlerinde o dönemin Fransız komedilerinin de etkisi vardır. Çalışmalarına Cumhuriyet Dönemi'nde de devam eden sanatçı, Cumhuriyet tiyatrosunun oluşmasına ve gelişmesine büyük katkı sağlamıştır.
"Hisse-yi Şayia", "Dört cihan", "Ceza Kanunu" sanatçının tiyatro eserlerinden bazılarıdır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ibnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci
B) Musahipzade Celal
C) Yaşar Nabi Nayır
D) Halit Fahri Ozansoy
E) Reşat Nuri Güntekin
"Hisse-yi Şayia", "Dört cihan", "Ceza Kanunu" sanatçının tiyatro eserlerinden bazılarıdır.
Bu parçada sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ibnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci
B) Musahipzade Celal
C) Yaşar Nabi Nayır
D) Halit Fahri Ozansoy
E) Reşat Nuri Güntekin
Cevap : (Sultan Ibrahim devrinde Fermanlı Deli Hazretleri diye anılan Musa ile uşağı Şatır, gelen hastaları odalarında kabul eder. Oda haraptır; odada raf üzerinde çömlekler, kaplumbağa kabukları, sığır çenesi gibi garip şeyler vardır. Odanın duvarında ise levhalar ve tılsımlar bulunur.)
MECLİS: II
Musa-Dişi ağrıyan Bayram
Bayram: (Suratı bir bezle bağlanmış, feryat ederek gelir.)
Musa: Ne bağırıp çağırıyorsun be adam? Bayram: (Homurdanarak) Dişim, aman dişim! Musa: (Kalkar, muayene eder.) Hangisi?
Bayram: (Eliyle göstererek) Hah işte şu.
Musa: Şatır.. Oturt. Kapıları kapa.
Şatır: (Ortaya bir kütük kor, kapıları kapar.)
Bayram: (Oturur.)
Musa: (Şatır'a) Tambura telini ver.
Bu parçada aşağıdaki tiyatro terimlerinden hangisinin örneği yoktur?
A) Dekor
B) Aksesuar
C) Jest
D) Mimik
E) Diyalog
MECLİS: II
Musa-Dişi ağrıyan Bayram
Bayram: (Suratı bir bezle bağlanmış, feryat ederek gelir.)
Musa: Ne bağırıp çağırıyorsun be adam? Bayram: (Homurdanarak) Dişim, aman dişim! Musa: (Kalkar, muayene eder.) Hangisi?
Bayram: (Eliyle göstererek) Hah işte şu.
Musa: Şatır.. Oturt. Kapıları kapa.
Şatır: (Ortaya bir kütük kor, kapıları kapar.)
Bayram: (Oturur.)
Musa: (Şatır'a) Tambura telini ver.
Bu parçada aşağıdaki tiyatro terimlerinden hangisinin örneği yoktur?
A) Dekor
B) Aksesuar
C) Jest
D) Mimik
E) Diyalog