59. Aşağıdaki parçaların hangisinde kahraman bakış açısı kullanılmıştır? A) Bir ara ip artık gelmez oldu; güneşin ilk ışıkları altında üzerindeki suları sıçratmaya devam etti. Sonra yeniden elinden kaymaya koyuldu; yaşlı adam diz çökmüş, çektiği iplerin yeniden karanlık sularda kayboluşunu seyretti. B) Kapının zilini çalarken, birden yüzü asıldı. Fakat kapı açıldı ve Müzeyyen Hanım'ın yorgun ve sarı yüzü göründü. Hiçbir şey söylemeden Turgut'u içeri aldı. Oturma odasına geçtiler. Radyonun yanındaki koltukta genç bir adam oturuyordu. C) Aradan seneler geçti. Yabancı bir şehirde,yabancı bir otel odasında, sırf bitip tükenmeyecek gibi görünen bir gecenin yalnızlığına karşı koymak için hatıralarımı yazmaya başladığım bu saatte, bir elim yine aynı küçük çocuk tavrıyla saçlarımı çekiştiriyordu. D) Kısrak yokuşu aşınca ovayı, ovanın ortasında kıvrıla kıvrıla akan ırmağı, ırmağın karşı tarafında dağınık düzende dolaşan atları gördü. Uzun, güçlü bir kişneme tutturdu. Atlar başlarını sesin geldi
.....
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap :
59. Aşağıdaki parçaların hangisinde kahraman bakış açısı kullanılmıştır?
A) Bir ara ip artık gelmez oldu; güneşin ilk ışıkları altında üzerindeki suları sıçratmaya devam etti. Sonra yeniden elinden kaymaya koyuldu; yaşlı adam diz çökmüş, çektiği iplerin yeniden karanlık sularda kayboluşunu seyretti.
B) Kapının zilini çalarken, birden yüzü asıldı. Fakat kapı açıldı ve Müzeyyen Hanım'ın yorgun ve sarı yüzü göründü. Hiçbir şey söylemeden Turgut'u içeri aldı. Oturma odasına geçtiler. Radyonun yanındaki koltukta genç bir adam oturuyordu.
C) Aradan seneler geçti. Yabancı bir şehirde,yabancı bir otel odasında, sırf bitip tükenmeyecek gibi görünen bir gecenin yalnızlığına karşı koymak için hatıralarımı yazmaya başladığım bu saatte, bir elim yine aynı küçük çocuk tavrıyla saçlarımı çekiştiriyordu.
D) Kısrak yokuşu aşınca ovayı, ovanın ortasında kıvrıla kıvrıla akan ırmağı, ırmağın karşı tarafında dağınık düzende dolaşan atları gördü. Uzun, güçlü bir kişneme tutturdu. Atlar başlarını sesin geldiği tarafa çevirdiler.
Cevap : C) Aradan seneler geçti. Yabancı bir şehirde, yabancı bir otel odasında, sırf bitip tükenmeyecek gibi görünen bir gecenin yalnızlığına karşı koymak için hatıralarımı yazmaya başladığım bu saatte, bir elim yine aynı küçük çocuk tavrıyla saçlarımı çekiştiriyordu.
Diğer Cevaplara Gözat
59. Aşağıdaki parçaların hangisinde kahraman bakış açısı kullanılmıştır?
A) Bir ara ip artık gelmez oldu; güneşin ilk ışıkları altında üzerindeki suları sıçratmaya devam etti. Sonra yeniden elinden kaymaya koyuldu; yaşlı adam diz çökmüş, çektiği iplerin yeniden karanlık sularda kayboluşunu seyretti.
B) Kapının zilini çalarken, birden yüzü asıldı. Fakat kapı açıldı ve Müzeyyen Hanım'ın yorgun ve sarı yüzü göründü. Hiçbir şey söylemeden Turgut'u içeri aldı. Oturma odasına geçtiler. Radyonun yanındaki koltukta genç bir adam oturuyordu.
C) Aradan seneler geçti. Yabancı bir şehirde,yabancı bir otel odasında, sırf bitip tükenmeyecek gibi görünen bir gecenin yalnızlığına karşı koymak için hatıralarımı yazmaya başladığım bu saatte, bir elim yine aynı küçük çocuk tavrıyla saçlarımı çekiştiriyordu.
D) Kısrak yokuşu aşınca ovayı, ovanın ortasında kıvrıla kıvrıla akan ırmağı, ırmağın karşı tarafında dağınık düzende dolaşan atları gördü. Uzun, güçlü bir kişneme tutturdu. Atlar başlarını sesin geldiği tarafa çevirdiler.
Cevap : C) Aradan seneler geçti. Yabancı bir şehirde, yabancı bir otel odasında, sırf bitip tükenmeyecek gibi görünen bir gecenin yalnızlığına karşı koymak için hatıralarımı yazmaya başladığım bu saatte, bir elim yine aynı küçük çocuk tavrıyla saçlarımı çekiştiriyordu.
Diğer Cevaplara Gözat