Din dışı ahlak teorilerinde ahlakın kaynağı olarak kabul edilmez
din dışı ahlak teorilerinde ahlakın kaynağı olarak kabul edilmez sorusunun cevabı nedir?
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap :
Buraya kadar gördüğümüz din dışı ahlak teorilerinin tamamında müşterek bir yan bulunmaktadır. O da ahlak probleminin akılla çözümlertebileceği keyfiyetidir. Bunlar, ister Eflatun'un üstün iyilik prensibi, ister Aristo'nun itidal ve saadet prensibi, ister Epikür'ün haz prensibi, ister Stoacılar'ın fazilet prensibi, ister Kanı'ın iradeye bağlı vazife prensibi ve hatta isterse Benthaın ve Mill'in sosyal hedefe yönelik ölçülü fayda prensibi olsun, hep akilla bulunmuştur. Kuvvetini ve desteğini de
ondan almaktadır. Bu ahlak teorileri, ayrıca bilgi kuramma sıkı sıkıya bağlıdırlar. Eflatun' da olduğu gibi teori, bazan dogmatik bir metafiziğe veya S. Mill'de olduğu gibi tecrübi akla dayanabilir. Fakat onlarda da hareketlerimizi tayin eden yine bilgidir. Çünkü fazilet bilgidedir; bilgisizlik, faziletsizlik demektir.
Diğer Cevaplara Gözat
Din Dışı Ahlak Telakkisi
Din dışı ahlak, dine dayanmayan, emir ve otoritesini dinden almayan, Tanrı ve ahiret düŞ'üncesi bulunmayan ahlak demektir. Seküler ahlak olarak da tanımlanan din dışı ahlakta insan, tüm ahlaki değerlerin merkezinde yer alır. Çünkü o ahlak sisteminde her şey insana göredir.Din Dışı Ahlak Teorileri
- Saadet (mutluluk) Ahlakı
- Haz (zevk) Ahlakı
- Faydacı Ahlak
- Vazife Ahlakı
Buraya kadar gördüğümüz din dışı ahlak teorilerinin tamamında müşterek bir yan bulunmaktadır. O da ahlak probleminin akılla çözümlertebileceği keyfiyetidir. Bunlar, ister Eflatun'un üstün iyilik prensibi, ister Aristo'nun itidal ve saadet prensibi, ister Epikür'ün haz prensibi, ister Stoacılar'ın fazilet prensibi, ister Kanı'ın iradeye bağlı vazife prensibi ve hatta isterse Benthaın ve Mill'in sosyal hedefe yönelik ölçülü fayda prensibi olsun, hep akilla bulunmuştur. Kuvvetini ve desteğini de
ondan almaktadır. Bu ahlak teorileri, ayrıca bilgi kuramma sıkı sıkıya bağlıdırlar. Eflatun' da olduğu gibi teori, bazan dogmatik bir metafiziğe veya S. Mill'de olduğu gibi tecrübi akla dayanabilir. Fakat onlarda da hareketlerimizi tayin eden yine bilgidir. Çünkü fazilet bilgidedir; bilgisizlik, faziletsizlik demektir.
Diğer Cevaplara Gözat