İşte Cevaplar
Cevap : Dramatik monolog karakterin kişiliğini ortaya çıkaran bir şiirden oluşan dramatik bir türdür. Yazarın amacı, okuyucunun aşırı duygusal bir tepki uyandırana kadar bu karaktere daha aşina hale gelmesidir. Konuşma, belirli bir konuşmacıya veya izleyiciye yönelik yansımalar şeklinde geliştirildi..
Tarihsel kökenine gelince, edebiyat eleştirisi iki konumda olmuştur. Bazıları bunun Ovid Heroidlerine geri döndüğünü iddia ediyor (MS 1. yüzyıl). Diğerleri, İngiliz Viktorya döneminde, farklı türlerin evrimi olarak göründüğünü iddia ediyor.
Bu son konumdan, dramatik tür içinde iki öncü tanınır: İngiliz şair Robert Browning (1812-1889) ve İngiliz şair Alfred Tennyson (1809-1892). Her ikisi de 1840'larda bu tip ilk monologları yayınladı.
Ancak, edebi eleştiri onu on dokuzuncu yüzyılın sonlarında İngiliz şiirinin bir parçası olarak kabul etmeye başlar. 20. yüzyıl boyunca, bu şiirsel modalite Anglo-Saksonlar arasında tanınır.
Daha sonra Luis Cernuda (1902-1963) ve Jorge Luis Borges (1899-1986) ile sırasıyla İspanya ve Latin Amerika'da kabul edildi ve uygulandı..
özellikleri
Dramatik monologda, konuşmacı okuyucunun erişebildiği tek sesi temsil eder. İlk kişide konuşmasına rağmen, ses kendi konuşmalarını doğrudan söyleyen bir konuşmacıdan geliyor. Bu konuşmacı, sözlü konuşmada açıklanan ve değerlendirilen durumlarla yüzleşmesiyle psikolojik olarak profillenir..
Şimdi, konuşmacı mutlaka eserin yazarı değildir. Bazı durumlarda, eserinde adıyla tanımlanmadığında, yapılan karakterizasyon yoluyla okuyucu veya izleyici tarafından kolayca tanınması, tarih veya kültürde tanınabilir bir karakter olabilir.
Ayrıca, konuşmacı, tamamen gerçek ve toplumun bir parçasını oluşturan her tür konuyu temsil etmiyor. Temsil olanakları, kitle kültürünün ikonik figürlerinden politik ve hatta hayali figürlere kadar uzanmaktadır..
Alıcı veya zımni muhatap
Dramatik bir monologun alıcısı veya muhatabı çoğu zaman üstü kapalıdır. Bu monologlarda konuşmalar simüle edilir ve konuşmacı konuşmacı ile konuşmuş gibi görünür..
Sözlerin veya fikirlerin dolaylı olarak onları sorular, gözlemler veya yorumlar yoluyla yeniden üreten konuşmacı aracılığıyla ifade edilir..
Aynı şekilde muhatapların tepkileri ve jestleri konuşmacı tarafından beklenir ve çoğaltılır. Görünmez meslektaşı için verilen reddedilmeler veya cevaplar yoluyla, okuyucu, bu muhatapın görünmeyen örtülü söylemini çıkartabilir..
Katılımcılar arasında açgözlü ilişki
Konuşmacı, konuşmacı ve aralarındaki değişim arasındaki dramatik monologda ortaya çıkan ilişki acı verici. Bu, şairin bir karakterin sesinde nesnelleşmesini sağlamak için merkezi bir amacı olması, oldukça belirgin bir durum ortaya koymaktadır..
Yaratıcı sürecin bir parçası olarak okuyucu
Genel olarak, dramatik bir monolog, iddialı veya tartışmacı bir tonu benimser. Bu, okuyucunun karakterin duygularına dalmasını sağlar..
Ek olarak, okuyucu karakterin kelimelerini açıkça yorumlayabilir. Ayrıca, kelimenin kullanımı katı ve somut olmadığından, okuyucu yaratıcı sürecin bir parçası olur..
Dramatik monolog örnekleri
Diğer Cevaplara Gözat
Tarihsel kökenine gelince, edebiyat eleştirisi iki konumda olmuştur. Bazıları bunun Ovid Heroidlerine geri döndüğünü iddia ediyor (MS 1. yüzyıl). Diğerleri, İngiliz Viktorya döneminde, farklı türlerin evrimi olarak göründüğünü iddia ediyor.
Bu son konumdan, dramatik tür içinde iki öncü tanınır: İngiliz şair Robert Browning (1812-1889) ve İngiliz şair Alfred Tennyson (1809-1892). Her ikisi de 1840'larda bu tip ilk monologları yayınladı.
Ancak, edebi eleştiri onu on dokuzuncu yüzyılın sonlarında İngiliz şiirinin bir parçası olarak kabul etmeye başlar. 20. yüzyıl boyunca, bu şiirsel modalite Anglo-Saksonlar arasında tanınır.
Daha sonra Luis Cernuda (1902-1963) ve Jorge Luis Borges (1899-1986) ile sırasıyla İspanya ve Latin Amerika'da kabul edildi ve uygulandı..
özellikleri
- Tek ses olarak konuşmacı
- Alıcı veya zımni muhatap
- Katılımcılar arasındaki endişeli ilişki
- Yaratıcı sürecin bir parçası olarak okuyucu
- Luis Cernuda'dan Lázaro Parçası
- Jorge Luis Borges'in Konjektif Şiir Parçası
Dramatik monologda, konuşmacı okuyucunun erişebildiği tek sesi temsil eder. İlk kişide konuşmasına rağmen, ses kendi konuşmalarını doğrudan söyleyen bir konuşmacıdan geliyor. Bu konuşmacı, sözlü konuşmada açıklanan ve değerlendirilen durumlarla yüzleşmesiyle psikolojik olarak profillenir..
Şimdi, konuşmacı mutlaka eserin yazarı değildir. Bazı durumlarda, eserinde adıyla tanımlanmadığında, yapılan karakterizasyon yoluyla okuyucu veya izleyici tarafından kolayca tanınması, tarih veya kültürde tanınabilir bir karakter olabilir.
Ayrıca, konuşmacı, tamamen gerçek ve toplumun bir parçasını oluşturan her tür konuyu temsil etmiyor. Temsil olanakları, kitle kültürünün ikonik figürlerinden politik ve hatta hayali figürlere kadar uzanmaktadır..
Alıcı veya zımni muhatap
Dramatik bir monologun alıcısı veya muhatabı çoğu zaman üstü kapalıdır. Bu monologlarda konuşmalar simüle edilir ve konuşmacı konuşmacı ile konuşmuş gibi görünür..
Sözlerin veya fikirlerin dolaylı olarak onları sorular, gözlemler veya yorumlar yoluyla yeniden üreten konuşmacı aracılığıyla ifade edilir..
Aynı şekilde muhatapların tepkileri ve jestleri konuşmacı tarafından beklenir ve çoğaltılır. Görünmez meslektaşı için verilen reddedilmeler veya cevaplar yoluyla, okuyucu, bu muhatapın görünmeyen örtülü söylemini çıkartabilir..
Katılımcılar arasında açgözlü ilişki
Konuşmacı, konuşmacı ve aralarındaki değişim arasındaki dramatik monologda ortaya çıkan ilişki acı verici. Bu, şairin bir karakterin sesinde nesnelleşmesini sağlamak için merkezi bir amacı olması, oldukça belirgin bir durum ortaya koymaktadır..
Yaratıcı sürecin bir parçası olarak okuyucu
Genel olarak, dramatik bir monolog, iddialı veya tartışmacı bir tonu benimser. Bu, okuyucunun karakterin duygularına dalmasını sağlar..
Ek olarak, okuyucu karakterin kelimelerini açıkça yorumlayabilir. Ayrıca, kelimenin kullanımı katı ve somut olmadığından, okuyucu yaratıcı sürecin bir parçası olur..
Dramatik monolog örnekleri
- Taş ile iş çıkarıldıktan sonra,
- Çünkü önemli değil, zaman
- Onun üzerinde tartılır,
- Advertisement
- Sessiz bir ses duydular
- Beni çağırıyor, arkadaş olarak çağırıyor
- Biri geride kaldığında
Diğer Cevaplara Gözat