İşte Cevaplar
Cevap : Türk hikâyeleri, şu dört ana grupta değerlendirilir:
1) "Serim, düğüm, çözüm" bölümlerinin düzenli olduğu hikâyeler.
Ömer Seyfettin,
Samet AĞAOĞLU,
Haldun TANER,
Oktay AKBAL,
Mustafa KUTLU' nun hikâyeleri bu grup içindedir (Maupassant Biçimi)
2) İstanbul'da yaşayan insanların özel hayat ve özelliklerini veren hikâyeler.
Hüseyin Rahmi GÜRPINAR,
Ahmet Rasim,
Osman Cemal KAYGILI,
Sermet Muhtar ALUS'un hikâyeleri bu grup içindedir. (Maupassant Biçimi)
3) "Serim, düğüm, çözüm" bölümlerine önem vermeyen, olayın herhangi bir yerinden başlayan hikâyeler.
Memduh Şevket ESENDAL,
Sait Faik ABASIYANIK,
Tarık BUĞRA,
Sevinç ÇOKUM gibi yazarlarımız bu gruptandır. (Kısmen, Çehov Biçimi)
4) Varoluş çizgisinde oluşturulmuş, aydın bunalımı ve çaresizliği anlatan soyut hikâyeler.
Bu tür hikâyeler, ülkemizde 1955'ten sonra görüldü. Hikâyelerde, hiç bir toplum kaygısı görülmez. Aydın bunalımının nedenleri yansıtılır. Sanat adı altında çoğu zaman "müstehcen"e kaçan konulara yer verilir. Hikâyecilik, sanattan ayrılmış ve ideolojiye kaydırılmıştır.
Bu grupta hikâye yazan yazarlarımızın başında ise;
Yusuf ATILGAN,
Demirtaş CEYHUN,
Ferit EDGÜ ve
Erdal ÖZ gelmektedir.
Diğer Cevaplara Gözat
1) "Serim, düğüm, çözüm" bölümlerinin düzenli olduğu hikâyeler.
Ömer Seyfettin,
Samet AĞAOĞLU,
Haldun TANER,
Oktay AKBAL,
Mustafa KUTLU' nun hikâyeleri bu grup içindedir (Maupassant Biçimi)
2) İstanbul'da yaşayan insanların özel hayat ve özelliklerini veren hikâyeler.
Hüseyin Rahmi GÜRPINAR,
Ahmet Rasim,
Osman Cemal KAYGILI,
Sermet Muhtar ALUS'un hikâyeleri bu grup içindedir. (Maupassant Biçimi)
3) "Serim, düğüm, çözüm" bölümlerine önem vermeyen, olayın herhangi bir yerinden başlayan hikâyeler.
Memduh Şevket ESENDAL,
Sait Faik ABASIYANIK,
Tarık BUĞRA,
Sevinç ÇOKUM gibi yazarlarımız bu gruptandır. (Kısmen, Çehov Biçimi)
4) Varoluş çizgisinde oluşturulmuş, aydın bunalımı ve çaresizliği anlatan soyut hikâyeler.
Bu tür hikâyeler, ülkemizde 1955'ten sonra görüldü. Hikâyelerde, hiç bir toplum kaygısı görülmez. Aydın bunalımının nedenleri yansıtılır. Sanat adı altında çoğu zaman "müstehcen"e kaçan konulara yer verilir. Hikâyecilik, sanattan ayrılmış ve ideolojiye kaydırılmıştır.
Bu grupta hikâye yazan yazarlarımızın başında ise;
Yusuf ATILGAN,
Demirtaş CEYHUN,
Ferit EDGÜ ve
Erdal ÖZ gelmektedir.
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap :