İşte Cevaplar
Cevap : EVHARİST (KOMÜNYON) AYİNİ
“Evharist” terimi II. yüzyılın başlarına dayanmakta; Yunanca’da “şükran, şükür, şükretmek” manalarına gelen ve sonrasında da Kutsal Komünyon Âyini’nin bir ismi olarak kullanılmaya başlanan “Eucharist” kelimesinden gelmektedir. Latince’de missa (mass, masse) şeklinde geçen Evharistiya, kilisenin kullandığı en eski sakrament olarak Hıristiyan ibadetinin temelini teşkil eder.
Bu sakramentin bir fenomen olarak temel unsuru yemekte ortaya çıkar. Hz. Îsâ Havârileri ile yediği “son akşam yemeği”nde onlara bir parça ekmek ve şarap vererek ekmeğin kendi bedeni, şarabın da kendi kanı olduğunu söyler. İşte bunu yâdetmek üzere rahip kutsadığı şarabı ve ekmeği âyine katılanlara verir; böylece temsilî bir yemek yenilmiş olur. Bugün Kilise, bu sembolik açıklamanın yanında Evharist Âyini’nin aynı zamanda Hz. Îsâ’nın yeniden dirilmesini de temsil ettiğini ileri sürer.
Evharist’te yenilen ekmek ve içilen içki, çarmıhta can veren ve tekrar dirilen Îsâ Mesih’in etine ve kanına dönüşmekte, dolayısıyla bunları yiyip içenlerin de Îsâ ile bütünleşmekte olduklarına inanılmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat
“Evharist” terimi II. yüzyılın başlarına dayanmakta; Yunanca’da “şükran, şükür, şükretmek” manalarına gelen ve sonrasında da Kutsal Komünyon Âyini’nin bir ismi olarak kullanılmaya başlanan “Eucharist” kelimesinden gelmektedir. Latince’de missa (mass, masse) şeklinde geçen Evharistiya, kilisenin kullandığı en eski sakrament olarak Hıristiyan ibadetinin temelini teşkil eder.
Bu sakramentin bir fenomen olarak temel unsuru yemekte ortaya çıkar. Hz. Îsâ Havârileri ile yediği “son akşam yemeği”nde onlara bir parça ekmek ve şarap vererek ekmeğin kendi bedeni, şarabın da kendi kanı olduğunu söyler. İşte bunu yâdetmek üzere rahip kutsadığı şarabı ve ekmeği âyine katılanlara verir; böylece temsilî bir yemek yenilmiş olur. Bugün Kilise, bu sembolik açıklamanın yanında Evharist Âyini’nin aynı zamanda Hz. Îsâ’nın yeniden dirilmesini de temsil ettiğini ileri sürer.
Evharist’te yenilen ekmek ve içilen içki, çarmıhta can veren ve tekrar dirilen Îsâ Mesih’in etine ve kanına dönüşmekte, dolayısıyla bunları yiyip içenlerin de Îsâ ile bütünleşmekte olduklarına inanılmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat