İşte Cevaplar
Cevap : Gazellerde şair mahlasını ya makta'da yani son beyitte veya hüsn-i makta'da denilen yani sondan bir önceki beyitte kullanır.
Diğer Cevaplara Gözat
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap : Gazel ve Kasidelerin son beyitinde ozanın adının geçtiği ikiliğe verilen addır Mahlas.
Mahlas asıl addan başka kullanIlan ikinci adaverilen isimdir. Şairler şiire başladıkları vakit böyle ikinci bir ad alırlar, onu şiirlerinde kullanırlardı. Devlet memuriyetine girenlerin bazılarına da amirleri tarafından mahlas verilirdi.
Mahlas asıl addan başka kullanIlan ikinci adaverilen isimdir. Şairler şiire başladıkları vakit böyle ikinci bir ad alırlar, onu şiirlerinde kullanırlardı. Devlet memuriyetine girenlerin bazılarına da amirleri tarafından mahlas verilirdi.
Mahlas Beyiti
Gazel ve kasidelerin son beyitlerinde şairin adını da bünyesinde bulundurduğu için ayni zamanda mahlas beyiti denir.
Cevap : Şair mahlasını (şiirlerinde kullandığı takma adını) ya makta"da (son beyit) ya da hüsn-i makta"da (sondan bir önceki beyit) kullanır.
DETAY:
Gazelin son beytine makta (kesme yeri),
makta"dan bir önceki beyte de hüsn-i makta denir.
ÖRNEK:
DETAY:
Gazelin son beytine makta (kesme yeri),
makta"dan bir önceki beyte de hüsn-i makta denir.
ÖRNEK:
Ben sana gönül vermemiştim, aklımı çeldin. Beni ayıplayan şaşkın, seni görüp utanmaz mı? (hüsn-i makta beyit)
Fuzûlî, halka daima rezil olmuş bir rinttir, tutkundur. (makta beyit)
Bunun nasıl bir sevda olduğunu kendisine sorun, bu sevdadan usanmaz mı? (mahlas beyti)