İşte Cevaplar
Cevap : "Geçer sokaktan bakışsız bir kedi kara" hangi edebi anlayışıdır; ikinci yeni şiir akımı
Şairin “Bir Fotoğrafın Arabı” ve “Bakışsız Bir Kedi Kara” başlıklarıyla iki bölüm halinde düzenlediği kitabı on beş şiirden oluşmaktadır.
Bu kitapla birlikte Ece Ayhan’ın düzyazı şiire yöneldiği görülmektedir.
Kitapta, “Bir Fotoğrafın Arabı”, “Sardunya ve Çocuk”, “Gizli Yahudi”, “Bakışsız Bir Kedi Kara” gibi Türk edebiyatının düzyazı şiir alanında en özgün, en yetkin örnekleri arasında sayılabilecek şiirler de yer alır.
Şair, İkinci Yeni’nin özellikle ilk dönem şiirlerinde görülen ve kendisinin de kimi zaman örneklerini verdiği, anlamı savruk sözcükler arasındaki rastlantısal ilişkilerin güdümüne bırakma, konu merkezli bir kurgudan uzaklaşmak adına anlamsal bir bütünlükten kaçmaya çalışma gibi tipik özelliklerden; bilinçaltının kontrolsüzlüğünün metinsel dışavurumundan kaynaklanan, işlenmemiş, ustalıklı bir estetik denetime dayanmadığı için şiirin iç örgülenişini gevşeten imge biçimlerinden bu kitapla birlikte nerdeyse bütünüyle sıyrılmış görünür.
Dilsel kırılmalar, sözdizimi kalıplarının dışına çıkma deneyleri bu şiirlerde daha yoğun ve belirli bir tarza oturmuş halde karşımıza çıkar. Şair, noktalama işaretleriyle cümle bütünlüğündeki söz kalıplarını bölerek/keserek yarattığı anlamsal parçalılığın okur algısında aynı zamanda çağrışım çeşitliliği olarak da varlık bulabileceği devingen bir yapı düzenlemesine gitmekte, “tekmerkezlilik” temelli perspektifi bozarak iç içe perspektiflerle çokmerkezli anlam açılımlarına olanak sağlamaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat
Şairin “Bir Fotoğrafın Arabı” ve “Bakışsız Bir Kedi Kara” başlıklarıyla iki bölüm halinde düzenlediği kitabı on beş şiirden oluşmaktadır.
Bu kitapla birlikte Ece Ayhan’ın düzyazı şiire yöneldiği görülmektedir.
Kitapta, “Bir Fotoğrafın Arabı”, “Sardunya ve Çocuk”, “Gizli Yahudi”, “Bakışsız Bir Kedi Kara” gibi Türk edebiyatının düzyazı şiir alanında en özgün, en yetkin örnekleri arasında sayılabilecek şiirler de yer alır.
Geçer sokaktan bakışsız bir Kedi Kara. Çuvalında yeni ölmüş bir çocuk. Kanatları sığmamış. Bağırır Eskici dede. Bir korsan gemisi! girmiş körfeze. (“Bakışsız Bir Kedi Kara”, Bütün Yort Savul’lar!, s.75.)
Şair, İkinci Yeni’nin özellikle ilk dönem şiirlerinde görülen ve kendisinin de kimi zaman örneklerini verdiği, anlamı savruk sözcükler arasındaki rastlantısal ilişkilerin güdümüne bırakma, konu merkezli bir kurgudan uzaklaşmak adına anlamsal bir bütünlükten kaçmaya çalışma gibi tipik özelliklerden; bilinçaltının kontrolsüzlüğünün metinsel dışavurumundan kaynaklanan, işlenmemiş, ustalıklı bir estetik denetime dayanmadığı için şiirin iç örgülenişini gevşeten imge biçimlerinden bu kitapla birlikte nerdeyse bütünüyle sıyrılmış görünür.
Dilsel kırılmalar, sözdizimi kalıplarının dışına çıkma deneyleri bu şiirlerde daha yoğun ve belirli bir tarza oturmuş halde karşımıza çıkar. Şair, noktalama işaretleriyle cümle bütünlüğündeki söz kalıplarını bölerek/keserek yarattığı anlamsal parçalılığın okur algısında aynı zamanda çağrışım çeşitliliği olarak da varlık bulabileceği devingen bir yapı düzenlemesine gitmekte, “tekmerkezlilik” temelli perspektifi bozarak iç içe perspektiflerle çokmerkezli anlam açılımlarına olanak sağlamaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap Yaz Arama Yap