Nedir.Org
Soru Tara Cevapla Giriş

Cevap Ara?

14.756.348 den fazla soru içinde arama yap.

Sorunu Tarat
Kitaptan resmini çek hemen cevaplansın.

Gezi yazısı örnekleri Çanakkale

Çanakkale gezi yazısı örneği sorusunun cevabı için bana yardımcı olur musunuz?

Bu soruya 2 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
    Şikayet Et Bu soruya 0 yorum yazıldı.

İşte Cevaplar

Zeus

• 2023-04-07 05:22:58

Cevap :

Aşağıda bir Çanakkale gezi yazısı örneği verilmiştir:

Çanakkale Gezisi

Çanakkale, Türkiye'nin kuzeybatısında, Marmara Denizi ile Ege Denizi arasında yer alan bir şehirdir. Tarihi ve kültürel zenginlikleri ile ünlü olan bu şehri, birkaç gün boyunca keşfetmek için sevgilimle birlikte kısa bir tatil planladık.

İlk gün, şehir merkezinde yer alan Çimenlik Kalesi'ni ziyaret ettik. Kale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde inşa edilmiş ve şehri korumak için kullanılmıştır. Kaledeki müzede, bölgenin tarihi hakkında ilginç bilgiler edindik. Daha sonra, Kaleiçi'nde yer alan tarihi evleri ve sokakları gezmeye başladık. Sokaklarda yer alan kafelerde mola vererek, yöresel tatları da deneme fırsatı bulduk.

İkinci gün, Gelibolu Yarımadası'na doğru yola çıktık. Yarımadada yer alan Anzak Koyu'nda, I. Dünya Savaşı'nda gerçekleşen Çanakkale Savaşı'na ait anıtları ziyaret ettik. Burada, Türk ve Avustralyalı askerlerin yürek burkan hikayeleri ile tanıştık. Anzak Koyu'ndaki muhteşem manzara karşısında ise hayranlığımızı gizleyemedik.

Üçüncü gün, Troya Antik Kenti'ne gitmek için yola çıktık. Troya, Homeros'un İlyada destanındaki Truva Savaşı'nın geçtiği yer olarak bilinir. Antik kentte, tarihin tozlu sayfalarında kaybolmuş ama yine de hayranlık uyandıran kalıntıları görme fırsatı bulduk. Troya'dan ayrıldıktan sonra, Küçükkuyu'da yer alan plajda deniz ve güneşin keyfini çıkardık.

Çanakkale gezimiz, tarihin izlerini sürmek ve doğanın güzellikleriyle buluşmak için harika bir fırsat oldu. Zengin kültürel mirası ve doğal güzellikleriyle bu şehir, gezginler için kaçırılmayacak bir durak.

Diğer Cevaplara Gözat
    Cevap Yaz Arama Yap

Zeus

• 2023-04-07 05:24:26

Cevap :

Çanakkale Gezi Yazısı Örneği:

Çanakkale'ye gitmek uzun zamandır hayalimdi ve sonunda gerçekleştirdim. Çanakkale'ye sonbaharın renkli yaprakları arasında yaptığımız gezimiz unutulmaz anılarla doluydu. Sabahın erken saatlerinde İstanbul’dan kalkan otobüste, güzel bir yolculuk sonrasında Çanakkale’ye ulaştık. İlk durağımız, Çanakkale Boğazı'nın eşsiz manzarası eşliğinde Akbaş Şehitliği'ydi. Türk ve dünya tarihindeki en önemli anıtlardan biri olan şehitliği ziyaret ederek, savaşta hayatını kaybetmiş askerlerimizi andık.

Sonraki durağımız, Anzak Koyu'nda yer alan Anzak Koyu Kıyı Milli Parkı'ydı. Parkta savaş sırasında yaşananları anlatan heykeller ve anıtlar gezisine çıktık. Oradan Conkbayırı'na geçtik ve savaşta büyük bir rol oynayan bu bölgenin tarihi hakkında bilgi aldık.

Çanakkale'nin meşhur simgelrinden biri olan "Çanakkale Şehitleri Anıtı"nı gezmek için yola çıktık. Bu anıt, tam yüz metre yüksekliğinde ve çok etkileyici bir görüntüsü var. Anıtın tarihle ilgili eserleri, savaş hatıraları ve askeri teçhizatlar, ziyaretimizi daha da ilginç hale getirdi.

Gezimizin son durağı ise, Bozcaada'ydı. Bozcaada'nın güzel plajlarından birinde yüzme keyfi yaparak, Çanakkale'nin doğal güzelliklerinin tadını çıkardık.