Haksız bir menfaat sağlamak için verilen ücret veya bedel mânâsına gelir
haksız bir menfaat sağlamak için verilen ücret veya bedel mânâsına gelir sorusunun cevabı nedir?
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap : haksız bir menfaat sağlamak için verilen ücret veya bedel mânâsına gelir sorusunun cevabı;
Toplumların helakınaya da bozulmasına sebep olan davranışların neler olduğundan bahsedilirken pek çok kötü alışkanlıkların ve fiillerin yanında fertlerin birbirlerinin haklarına riayet etmeyerek haksız kazanç elde etmeleri, batıl yoldan para kazanmaları ya da Kur’an’ın ifadesiyle haksız olarak birbirlerinin mallarını yemeleri hususları da yer almaktadır. Haksız kazancın pek çok yolu vardır. Bunlardan birisi de gerçekten de toplumları içten içe kemiren ve gittikçe tefessüh etmesine yol açan “Rüşvet”tir.
“Haksız bir menfaat sağlamak için verilen ödül, ücret veya ödenen bedel” anlamına gelen rüşvet kelimesi İslam Hukuku terimi olarak “yetkiyi, görevi veya nüfuzu kötüye kullanarak sağlanan gayri meşru menfaat” karşılığında kullanılmaktadır. “Bile bile günaha saparak insanların mallarından bir kısmını yemek için onları (yani mallarınızın bir kısmını) yetkililere aktarmayın” mealindeki ayet (Bakara, 188) rüşvetin açık bir şekilde yasak olduğunun delilidir. Kur’an’ın pek çok ayetinde rüşvetin haram olduğuna dolaylı olarak işaret edildiğini burada belirtmemiz gerekir.
Diğer Cevaplara Gözat
Toplumların helakınaya da bozulmasına sebep olan davranışların neler olduğundan bahsedilirken pek çok kötü alışkanlıkların ve fiillerin yanında fertlerin birbirlerinin haklarına riayet etmeyerek haksız kazanç elde etmeleri, batıl yoldan para kazanmaları ya da Kur’an’ın ifadesiyle haksız olarak birbirlerinin mallarını yemeleri hususları da yer almaktadır. Haksız kazancın pek çok yolu vardır. Bunlardan birisi de gerçekten de toplumları içten içe kemiren ve gittikçe tefessüh etmesine yol açan “Rüşvet”tir.
“Haksız bir menfaat sağlamak için verilen ödül, ücret veya ödenen bedel” anlamına gelen rüşvet kelimesi İslam Hukuku terimi olarak “yetkiyi, görevi veya nüfuzu kötüye kullanarak sağlanan gayri meşru menfaat” karşılığında kullanılmaktadır. “Bile bile günaha saparak insanların mallarından bir kısmını yemek için onları (yani mallarınızın bir kısmını) yetkililere aktarmayın” mealindeki ayet (Bakara, 188) rüşvetin açık bir şekilde yasak olduğunun delilidir. Kur’an’ın pek çok ayetinde rüşvetin haram olduğuna dolaylı olarak işaret edildiğini burada belirtmemiz gerekir.
Diğer Cevaplara Gözat