İşte Cevaplar
Cevap : HELENİSTİK DÖNEM ESTETİK KURAMI
Klasik dönemin idealleştirilmiş figürleri, duygusallıktan uzak, sakin yüz ifadelerine ilgi azalır ve Helenistik dünyanın karmaşıklığı içinde, yaşamın somut deneyimleri önem kazanır. Daha gerçekçi bir yaklaşımla figürlerin bireyselliği vurgulanır, karakteristik özelliklerin ön plana çıktığı formlar gelişir.
Helenistik dönemin en ünlü heykellerinden biri Laokoon’dur. Vergilius’un bir eserinden alınan öykü,
Troya Savaşı’nın son aşamasını temsil eder. Rahip Laokoon, Yunanlıların geri çekilip, içine asker
saklayıp Troya’ya gönderdikleri tahta atın kente alınmasına karşı çıkıp ona mızrak atarak kutsallığını
zedeler ve bu sebeple cezalandırılır. Denizden gelen iki yılan önce oğullara saldırır, onları kurtarmak
isteyen rahip de yılanlar tarafından öldürülür.
Heykeltıraşlar taraf tutmadan yaklaştıkları bu olaydaki insan ile hayvan arasındaki amansız
mücadeleyi betimlemişlerdir. Rahibin mücadele anında acıyla kasılan vücudu ve yüzü gerçekçiliğinin
yanı sıra, ağzından çıkan çığlığı neredeyse duyarız. Sonu ölümle bitecek bu mücadeleyi anlatan
sanatçılar “güzel” tanımlamasını göz ardı etmemişlerdir. Yüzündeki yaşanmışlık ve olgunluğa karşın
rahibin vücudu, güçlü hayvanla görsel denge sağlayacak denli, güçlü ve yapılı bir erkek vücudu olarak
verilmiştir. Piramidal formda yerleştirilen figürlerin acısı, sanki aşağıdan yukarı doğru güçlenmekte ve
rahibin ağzından sese dönüşmektedir.
Stoalılar, Epiküros, Septikler, Philon, Plotinos tarafından estetik düşünce temsil edilmiştir.
Diğer Cevaplara Gözat
Klasik dönemin idealleştirilmiş figürleri, duygusallıktan uzak, sakin yüz ifadelerine ilgi azalır ve Helenistik dünyanın karmaşıklığı içinde, yaşamın somut deneyimleri önem kazanır. Daha gerçekçi bir yaklaşımla figürlerin bireyselliği vurgulanır, karakteristik özelliklerin ön plana çıktığı formlar gelişir.
Helenistik dönemin en ünlü heykellerinden biri Laokoon’dur. Vergilius’un bir eserinden alınan öykü,
Troya Savaşı’nın son aşamasını temsil eder. Rahip Laokoon, Yunanlıların geri çekilip, içine asker
saklayıp Troya’ya gönderdikleri tahta atın kente alınmasına karşı çıkıp ona mızrak atarak kutsallığını
zedeler ve bu sebeple cezalandırılır. Denizden gelen iki yılan önce oğullara saldırır, onları kurtarmak
isteyen rahip de yılanlar tarafından öldürülür.
Heykeltıraşlar taraf tutmadan yaklaştıkları bu olaydaki insan ile hayvan arasındaki amansız
mücadeleyi betimlemişlerdir. Rahibin mücadele anında acıyla kasılan vücudu ve yüzü gerçekçiliğinin
yanı sıra, ağzından çıkan çığlığı neredeyse duyarız. Sonu ölümle bitecek bu mücadeleyi anlatan
sanatçılar “güzel” tanımlamasını göz ardı etmemişlerdir. Yüzündeki yaşanmışlık ve olgunluğa karşın
rahibin vücudu, güçlü hayvanla görsel denge sağlayacak denli, güçlü ve yapılı bir erkek vücudu olarak
verilmiştir. Piramidal formda yerleştirilen figürlerin acısı, sanki aşağıdan yukarı doğru güçlenmekte ve
rahibin ağzından sese dönüşmektedir.
Stoalılar, Epiküros, Septikler, Philon, Plotinos tarafından estetik düşünce temsil edilmiştir.
Diğer Cevaplara Gözat