İmam Gazali, "Maddi şeylerin bilgisi göz ve kulak gibi duyu organlarıyla tahsil edilir. Manevi şeylerin bilgisi ise kalbin algılamasıyla hasıl olur." sözüyle insanın akıl ile hakikatin kesin bilgisine ulaşamayacağını belirtir.
Ona göre akla ancak vahiy bilgisinin bilinip onaylanması açısından başvurulabilir. Gazali vahiy bilgisini güneşe, akli bilgiyi ise göze benzetir. Güneş olmadan gözün göremeyeceğini, göz olmadan da ışığın yeterli şekilde idrak edilemeyeceğini ifade eder. Gazali, vahiye dayalı bilginin kesinliğini insanın sezgisel olarak kalbi ile bilebileceğini belirtir. İnsanın manevi yönden bu bilgileri algılayabileceğini ileri sürer.
İmam Gazali'nin bu görüşleri aşağıdakilerden hangisi hakkındadır?
A) İnanç-Akıl İlişkisi
B) Vahiy-Din İlişkisi
C) Tanrı-Evren İlişkisi
D) Madde-Form İlişkisi
E) Peygamber-Sezgi İlişkisi
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap : İmam Gazali, "Maddi şeylerin bilgisi göz ve kulak gibi duyu organlarıyla tahsil edilir. Manevi şeylerin bilgisi ise kalbin algılamasıyla hasıl olur." sözüyle insanın akıl ile hakikatin kesin bilgisine ulaşamayacağını belirtir.
Ona göre akla ancak vahiy bilgisinin bilinip onaylanması açısından başvurulabilir. Gazali vahiy bilgisini güneşe, akli bilgiyi ise göze benzetir. Güneş olmadan gözün göremeyeceğini, göz olmadan da ışığın yeterli şekilde idrak edilemeyeceğini ifade eder. Gazali, vahiye dayalı bilginin kesinliğini insanın sezgisel olarak kalbi ile bilebileceğini belirtir. İnsanın manevi yönden bu bilgileri algılayabileceğini ileri sürer.
İmam Gazali'nin bu görüşleri aşağıdakilerden hangisi hakkındadır?
A) İnanç-Akıl İlişkisi
B) Vahiy-Din İlişkisi
C) Tanrı-Evren İlişkisi
D) Madde-Form İlişkisi
E) Peygamber-Sezgi İlişkisi
Diğer Cevaplara Gözat
Ona göre akla ancak vahiy bilgisinin bilinip onaylanması açısından başvurulabilir. Gazali vahiy bilgisini güneşe, akli bilgiyi ise göze benzetir. Güneş olmadan gözün göremeyeceğini, göz olmadan da ışığın yeterli şekilde idrak edilemeyeceğini ifade eder. Gazali, vahiye dayalı bilginin kesinliğini insanın sezgisel olarak kalbi ile bilebileceğini belirtir. İnsanın manevi yönden bu bilgileri algılayabileceğini ileri sürer.
İmam Gazali'nin bu görüşleri aşağıdakilerden hangisi hakkındadır?
A) İnanç-Akıl İlişkisi
B) Vahiy-Din İlişkisi
C) Tanrı-Evren İlişkisi
D) Madde-Form İlişkisi
E) Peygamber-Sezgi İlişkisi
Diğer Cevaplara Gözat