İşte Cevaplar
Cevap : Zâriyât Suresi - 56-58
Öyle anlaşılıyor ki 56. âyette sözü edilen öğüdün özü, insanların ve cinlerin yaratılış amacını hatırlatmaktır. 56. âyette açıkça ifade edildiği üzere bu yaratılış amacı, onların sadece Allah’a kulluk etmeleridir. Fakat burada fert fert her bir insan ve cinin zorunlu olarak Allah’a kulluk etmeleri değil, bu iki türden isteyenlerin kendi seçimleriyle bunu yapmaları kastedilmektedir (Zemahşerî, IV, 32). Nitekim başka birçok âyetten de bu mâna anlaşılmaktadır. Meselâ Mülk sûresinin 2. âyetine göre hayat ve ölüm insanların sınanması amacıyla var edilmiştir. 56. âyetin “sırf bana kulluk etsinler” şeklinde tercüme edilen kısmı “sırf beni tanısınlar” şeklinde de anlaşılmıştır (Şevkânî, V, 106); fakat son tahlilde Allah’ı tanımanın anlamı O’na gerektiği şekilde kulluk etmektir. Burada “kulluk” ile Allah Teâlâ’nın buyruk ve yasaklarına uymanın değil, mümin olsun inkârcı olsun bütün cinlerin ve insanların Allah’ın kudreti ve koyduğu ilâhî-tabii yasalar önünde zorunlu olarak boyun eğmelerinin kastedildiği yorumu da yapılmıştır; Taberî’nin tercih ettiği yorum budur (XXVII, 11-12). İbn Atıyye’ye göre bu ifadeyle, anılan varlıkların Allah’a kulluk etmeye yatkın bir yapıda yaratıldıkları ve onları buna yöneltecek yeteneklerle donatıldıkları da kastedilmiş olabilir (V, 183; İbn Atıyye’nin burada kullandığı deliller ve izahı için bk. Rûm 30/30). 57 ve 58. âyetlerde bu kulluğun –hâşâ– Allah’ın yararınaymış gibi algılanmaması için çok açık ifadelerle O’nun buna muhtaç olmadığı, asıl şuurlu varlıkların O’na kulluk etme ihtiyacı içinde oldukları belirtilmiştir.
Diğer Cevaplara Gözat
﴾56﴿
Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım.﴾57﴿
Onlardan bir rızık istemiyorum, beni doyurmalarını da istiyor değilim.﴾58﴿
Şüphesiz rızkı veren, sarsılmaz gücün sahibi olan yalnızca Allah’tır.Öyle anlaşılıyor ki 56. âyette sözü edilen öğüdün özü, insanların ve cinlerin yaratılış amacını hatırlatmaktır. 56. âyette açıkça ifade edildiği üzere bu yaratılış amacı, onların sadece Allah’a kulluk etmeleridir. Fakat burada fert fert her bir insan ve cinin zorunlu olarak Allah’a kulluk etmeleri değil, bu iki türden isteyenlerin kendi seçimleriyle bunu yapmaları kastedilmektedir (Zemahşerî, IV, 32). Nitekim başka birçok âyetten de bu mâna anlaşılmaktadır. Meselâ Mülk sûresinin 2. âyetine göre hayat ve ölüm insanların sınanması amacıyla var edilmiştir. 56. âyetin “sırf bana kulluk etsinler” şeklinde tercüme edilen kısmı “sırf beni tanısınlar” şeklinde de anlaşılmıştır (Şevkânî, V, 106); fakat son tahlilde Allah’ı tanımanın anlamı O’na gerektiği şekilde kulluk etmektir. Burada “kulluk” ile Allah Teâlâ’nın buyruk ve yasaklarına uymanın değil, mümin olsun inkârcı olsun bütün cinlerin ve insanların Allah’ın kudreti ve koyduğu ilâhî-tabii yasalar önünde zorunlu olarak boyun eğmelerinin kastedildiği yorumu da yapılmıştır; Taberî’nin tercih ettiği yorum budur (XXVII, 11-12). İbn Atıyye’ye göre bu ifadeyle, anılan varlıkların Allah’a kulluk etmeye yatkın bir yapıda yaratıldıkları ve onları buna yöneltecek yeteneklerle donatıldıkları da kastedilmiş olabilir (V, 183; İbn Atıyye’nin burada kullandığı deliller ve izahı için bk. Rûm 30/30). 57 ve 58. âyetlerde bu kulluğun –hâşâ– Allah’ın yararınaymış gibi algılanmaması için çok açık ifadelerle O’nun buna muhtaç olmadığı, asıl şuurlu varlıkların O’na kulluk etme ihtiyacı içinde oldukları belirtilmiştir.
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap : ✾ Yaratılış amaçlarımız;
☆ 1-) Allah’a kulluk etmek.
Allah'a kulluk etmek demek;
Varlığına tereddütsüz inanmak,
İbadetleri olması gerektiği gibi yapmak,
Onun gönderdiklerine (Kitap, peygamberler...) inanmak anlamlarına gelir.
Öncelikle Allah'a inanmalı, sonra gönderdiklerine iman etmeli ve ibadetler yapılmalıdır. Dünya hayatında bunlar ile sınanacağız.
☆ 2-) İmtihana tabi tutulmak.
İmtihan, sınav demektir. Dünya hayatı ise geçicidir ve dünyada yaptıklarımız ile sınanırız. Yaptığımız tüm iyilik - kötülükler, dediklerimiz örnek verilebilir.
Peygamberler bile sınanacaktır. Günahsız olmalarına rağmen.
Kullar arasında ayrımcılık kesinlikle yapılmayacaktır.
☆ 3-) İslam'ı ne kadar tanıdığımızı öğrenmek.
Bu da diğer maddeleri kapsıyor aslında. İslamı tanıyan biri;
Başkaları ile dalga geçmez,
Sorumluluklarını bilir ve gerekeni yapar,
İnsanlara yardım eder,
İbadetlerini gerektiği gibi yapar,
Ve İslam'ı yayar.
Daha sonra bunları yapıp yapmamıza göre ahirette karşılığını alırız.
- Allah'a kulluk etmek. (En temel sebep.)
- Dünya hayatında imtihana tabi tutulmak.
- İslam'ı ne kadar tanıdığımızı öğrenmek.
☆ 1-) Allah’a kulluk etmek.
Allah'a kulluk etmek demek;
Varlığına tereddütsüz inanmak,
İbadetleri olması gerektiği gibi yapmak,
Onun gönderdiklerine (Kitap, peygamberler...) inanmak anlamlarına gelir.
Öncelikle Allah'a inanmalı, sonra gönderdiklerine iman etmeli ve ibadetler yapılmalıdır. Dünya hayatında bunlar ile sınanacağız.
☆ 2-) İmtihana tabi tutulmak.
İmtihan, sınav demektir. Dünya hayatı ise geçicidir ve dünyada yaptıklarımız ile sınanırız. Yaptığımız tüm iyilik - kötülükler, dediklerimiz örnek verilebilir.
Peygamberler bile sınanacaktır. Günahsız olmalarına rağmen.
Kullar arasında ayrımcılık kesinlikle yapılmayacaktır.
☆ 3-) İslam'ı ne kadar tanıdığımızı öğrenmek.
Bu da diğer maddeleri kapsıyor aslında. İslamı tanıyan biri;
Başkaları ile dalga geçmez,
Sorumluluklarını bilir ve gerekeni yapar,
İnsanlara yardım eder,
İbadetlerini gerektiği gibi yapar,
Ve İslam'ı yayar.
Daha sonra bunları yapıp yapmamıza göre ahirette karşılığını alırız.