İşte Cevaplar
Cevap :
Kindî’nin felsefî eserlerinde Aristotelesçilik ve Yeni Efatunculuğun birbirinden farklı çok sayıda unsurunu bir araya getirmeye çalıştığı düşünüldüğünde felsefesinin oldukça eklektik bazı yönleriyle de senkretik (bağdaşımcı) bir karaktere sahip olduğu rahatlıkla söylenebilir. Bu eserler içerisinde en önemli olanı Fî’l-Felsefeti’l-Ыlâ (İlk Felsefe Üzerine’dir.Kindî’nin eserine bu adı vermesinin Aristoteles’in Metafizik’inden mülhem olduğu aşikârdır. Eser, metafizik konusuna tahsis edilmiş olup (kayıp olduğu düşünülen bölümler hariç) dört bölümden oluşmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat
Platon, Aristotales ve El Kindi'nin felsefe tanımlarını bir inceleyelim.Buna göre üçünün ortak noktası; bilmektir. Hakikati bilmek felsefenin temel kavramıdır.
Platon, Devlet [Platon (MÖ 427-347)] Felsefe, diyalektik düşünme yoluyla ideaların (formların) bilgisini kavramadır. Aristoteles, Metafizik (MÖ 384-322) Var olan olarak var olanı ve özü gereği ona ait olanları inceleyen bir bilim vardır. Bu bilim (felsefe), herhangi bir özel bilimle aynı değildir çünkü diğer bilimlerin hiçbiri var olanlar olarak var olanları genelliğiyle ele almaz. El Kindî, Felsefi Risaleler (801-873) İnsan sanatlarının değer ve mertebe bakımından en üstünü felsefedir. Felsefe tarifi, insanın gücü ölçüsünde var olanların hakikatini bilmesidir.
Kindî’nin felsefî eserlerinde Aristotelesçilik ve Yeni Efatunculuğun birbirinden farklı çok sayıda unsurunu bir araya getirmeye çalıştığı düşünüldüğünde felsefesinin oldukça eklektik bazı yönleriyle de senkretik (bağdaşımcı) bir karaktere sahip olduğu rahatlıkla söylenebilir. Bu eserler içerisinde en önemli olanı Fî’l-Felsefeti’l-Ыlâ (İlk Felsefe Üzerine’dir.Kindî’nin eserine bu adı vermesinin Aristoteles’in Metafizik’inden mülhem olduğu aşikârdır. Eser, metafizik konusuna tahsis edilmiş olup (kayıp olduğu düşünülen bölümler hariç) dört bölümden oluşmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat