Sahabe, tâbiin, tebe-i tábiin, fukaha-i seb'a, mezhep, nas, fetva, içtihat ve müçtehit kavramlarının anlamlarını araştırınız.
ÜNİTEMİZE HAZIRLANALIM 1. Sahabe, tâbiin, tebe-i tábiin, fukaha-i seb'a, mezhep, nas, fetva, içtihat ve müçtehit kavramlarının anlamlarını araştırınız. sorusunun cevabı için bana yardımcı olur musunuz?
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap : Sahabe, tâbiin, tebe-i tábiin, fukaha-i seb'a, mezhep, nas, fetva, içtihat ve müçtehit kavramlarının anlamlarını araştırınız.
SAHABE: Resûl-i Ekrem’i görüp ona inanan kimseler.
TABİİN: Sahâbeyi müslüman olarak gören ve müslüman olarak ölen ikinci nesil.
TEBE-İ TABİİN:Tâbiîni müslüman olarak gören ve müslüman olarak ölen üçüncü nesil.
FUKAHA-I SEB'A:Tâbiîn döneminde yaşamış Medineli yedi fakih.Bunlardan Urve b. Zübeyr b. Avvâm (ö. 93/712), Saîd b. Müseyyeb, Ubeydullah b. Abdullah, Hârice b. Zeyd, Süleyman b. Yesâr ve Kāsım b. Muhammed b. Ebû Bekir (ö. 107/725) üzerinde ittifak varsa da yedinci fakih için Ebû Bekir b. Abdurrahman, Ebû Seleme b. Abdurrahman b. Avf ve Sâlim b. Abdullah b. Ömer olmak üzere üç farklı isim zikredilmektedir.
MEZHEP: Dinin inanç esaslarını veya amelî hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip düşünce sistemi; bu yaklaşımlar etrafında meydana gelen ekolleşmenin ürünü olan ilmî ve fikrî birikim.
NASS: açık ve belirgin olan demektir. Nass kavramı Allah'ın ve peygamberin kelamı anlamına gelir.
FETVA: Fıkhî bir meselenin dinî-hukukî hükmünü açıklayan cevap.
İÇTİHAT:Nassın lafız ve mânasından hareketle, nassın bulunmadığında da çeşitli istinbat metotları kullanılarak şer‘î hüküm hakkında zannî bilgiye ulaşma çabasının genel adı.
MÜÇTEHİT: Bir olay üzerinden ayet ve hadislere dayanarak, bu konu üzerinden yargıya varan ve karar veren kişidir.
Diğer Cevaplara Gözat
SAHABE: Resûl-i Ekrem’i görüp ona inanan kimseler.
TABİİN: Sahâbeyi müslüman olarak gören ve müslüman olarak ölen ikinci nesil.
TEBE-İ TABİİN:Tâbiîni müslüman olarak gören ve müslüman olarak ölen üçüncü nesil.
FUKAHA-I SEB'A:Tâbiîn döneminde yaşamış Medineli yedi fakih.Bunlardan Urve b. Zübeyr b. Avvâm (ö. 93/712), Saîd b. Müseyyeb, Ubeydullah b. Abdullah, Hârice b. Zeyd, Süleyman b. Yesâr ve Kāsım b. Muhammed b. Ebû Bekir (ö. 107/725) üzerinde ittifak varsa da yedinci fakih için Ebû Bekir b. Abdurrahman, Ebû Seleme b. Abdurrahman b. Avf ve Sâlim b. Abdullah b. Ömer olmak üzere üç farklı isim zikredilmektedir.
MEZHEP: Dinin inanç esaslarını veya amelî hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip düşünce sistemi; bu yaklaşımlar etrafında meydana gelen ekolleşmenin ürünü olan ilmî ve fikrî birikim.
NASS: açık ve belirgin olan demektir. Nass kavramı Allah'ın ve peygamberin kelamı anlamına gelir.
FETVA: Fıkhî bir meselenin dinî-hukukî hükmünü açıklayan cevap.
İÇTİHAT:Nassın lafız ve mânasından hareketle, nassın bulunmadığında da çeşitli istinbat metotları kullanılarak şer‘î hüküm hakkında zannî bilgiye ulaşma çabasının genel adı.
MÜÇTEHİT: Bir olay üzerinden ayet ve hadislere dayanarak, bu konu üzerinden yargıya varan ve karar veren kişidir.
Diğer Cevaplara Gözat