İşte Cevaplar
Cevap :
Tanrı birdir ve İsa’nın babasıdır. Kainatın yaratıcısı olan Tanrı, bir kereye mahsus bütün insanlığın kurtuluşu için İsa’da enkarne olmuştur. Bu şekliyle Tanrı’da babalık niteliği vardır. Tanrı, gönderdiği ruh (Kutsal Ruh) ile İsa’nın annesinin hamile kalmasını sağlamıştır. Meryem’in doğurduğu İsa ise Tanrısal özü paylaşan Oğul’dur. Bundan dolayı o da Tanrı’dır. Bu teolojiyle birlikte, Hıristiyanlar üçlü birlik şeklindeki Tanrı tasavvurunu, inanç sistemlerinin merkezine almışlardır.36 Bu inanca, Matta İncili’ndeki “Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla vaftiz edin” cümlesi delil olarak gösterilmektedir.
Teslisin birinci ve asıl unsuru olan Baba, en mükemmeldir ve O’na içtenlikle tapınmak gerekir. Bu tapınmayı isteyen Baba’nın kendisidir. Baba’yı kimse göremediği için Oğul O’nu tanıtmıştır. Hatta Baba ismini de bizzat oğlu İsa vermiştir. Baba, cevherinde, Baba Tanrı, Oğul Tanrı ve Kutsal Ruh olarak görünürse de Bir’dir ve bölünme kabul etmez. Oğul Tanrı olarak nitelendirilen İsa’ya gelince; Kanonik ya da Apokrif Hıristiyan kaynakları bir tarafa, tarihsel açıdan doğruluğu hayli tartışılır olan birkaç bilgi kırıntısı haricinde onun hakkında bilgi veren tarihsel hiçbir
kaynak yoktur. Tarihsel verilerin azlığına rağmen, İznik kredosuna göre teslisin ikinci unsuru kabul edilen Oğul İsa’nın, Baba ile aynı cevhere sahip, gerçek bir Tanrı olduğuna inanılmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat
Teslis (Üçlü Birlik)
Hıristiyanların savunduğu teslis inancı “Bir üçtür, üç birdir” (üçlü birlik) şeklinde formüle edilmektedir. Baba, Oğul ve Kutsal Ruh olarak isimlendirilen bu üç unsur, yalnızca kendi aralarındaki ilişki bakımından farklılaşmakta, fakat hakikatte üçü tek bir tanrıya karşılık gelmektedir. Hıristiyanlara göre Tanrı’daki şahıslar tek olan tanrısallığı kendi aralarında paylaşmış değillerdir ve her biri de bütünüyle birer tanrıdır.Tanrı birdir ve İsa’nın babasıdır. Kainatın yaratıcısı olan Tanrı, bir kereye mahsus bütün insanlığın kurtuluşu için İsa’da enkarne olmuştur. Bu şekliyle Tanrı’da babalık niteliği vardır. Tanrı, gönderdiği ruh (Kutsal Ruh) ile İsa’nın annesinin hamile kalmasını sağlamıştır. Meryem’in doğurduğu İsa ise Tanrısal özü paylaşan Oğul’dur. Bundan dolayı o da Tanrı’dır. Bu teolojiyle birlikte, Hıristiyanlar üçlü birlik şeklindeki Tanrı tasavvurunu, inanç sistemlerinin merkezine almışlardır.36 Bu inanca, Matta İncili’ndeki “Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla vaftiz edin” cümlesi delil olarak gösterilmektedir.
Teslisin birinci ve asıl unsuru olan Baba, en mükemmeldir ve O’na içtenlikle tapınmak gerekir. Bu tapınmayı isteyen Baba’nın kendisidir. Baba’yı kimse göremediği için Oğul O’nu tanıtmıştır. Hatta Baba ismini de bizzat oğlu İsa vermiştir. Baba, cevherinde, Baba Tanrı, Oğul Tanrı ve Kutsal Ruh olarak görünürse de Bir’dir ve bölünme kabul etmez. Oğul Tanrı olarak nitelendirilen İsa’ya gelince; Kanonik ya da Apokrif Hıristiyan kaynakları bir tarafa, tarihsel açıdan doğruluğu hayli tartışılır olan birkaç bilgi kırıntısı haricinde onun hakkında bilgi veren tarihsel hiçbir
kaynak yoktur. Tarihsel verilerin azlığına rağmen, İznik kredosuna göre teslisin ikinci unsuru kabul edilen Oğul İsa’nın, Baba ile aynı cevhere sahip, gerçek bir Tanrı olduğuna inanılmaktadır.
Diğer Cevaplara Gözat