İşte Cevaplar
Cevap : 1. ETKİNLİK
a.
zögleir olud olud kolma ⇒ gözleri dolu dolu olmak
Anlamı: Ağlayacak kadar duygulanmak
nekidin makmaala ⇒ kendini alamamak
Anlamı: İstemeyerek bir işi yapma durumuna gelmek.
loy makla ⇒ yol almak
Anlamı: Bir yere doğru ilerlemek.
b.
Deyim: gözleri dolu dolu olmak
Cümlem: Annem ne zaman bu filmi izlese gözleri dolu dolu olur.
Deyim: kendini alamamak
Cümlem: Bisikletin güzelliği karşısında kendimi alamıyordum.
Deyim: yol almak
Cümlem: Eskici arabasını doldurunca evine doğru yol aldı.
2. ETKİNLİK
a. Bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarına göre bu etkinliği kendiniz yapabilirisiniz.
b. Yazdığını kelimelere göre bu etkniliği kendiniz yapabilirsiniz.
3. ETKİNLİK
1- Metinde düşüncenin anlatılmaya başlandığı yer (giriş bölümü) birinci paragraftır:
Yeni bir eve yerleşmek, yeni bir semte yerleşmek, yeni bir düzen kurmak; yeni bir yaşama başlamak gibidir…
2- Metinde düşüncenin açılıp genişletilmeye, zenginleştirilmeye başlandığı yer (gelişme bölümü) ikinci paragraftır:
Yıllarca oturduğunuz, her köflesinde anılarınızın bulunduğu bir evden çıkmak, oldukça hüzünlüdür…
3- Metinde düşüncenin sona erdiği yer (sonuç bölümü) sekizinci yani sonuncu paragraftır:
Acaba önemli ve anlamlı olan, yeni renkler mi bulmaktır yoksa var olanı yitirmemek midir?..
4. ETKİNLİK
[√] Dil açıktır çünkü anlamı bilinmeyen kelimelerin sayısı azdır. [√] Dil anlaşılırdı çünkü yazar sade bir dil kullanmştır. [√] Anlatılanlar doğruydu çünkü yazar herkesin başından geçebilecek bir olay karşısında yaşanılan duyguları aktarmıştır. [√] Anlatım içtendi çünkü yazar yazısını karşısındakiyle sohbet edermişçesine yazmıştır. [√] Anlatılanlar ilgi çekiciydi çünkü yazar yazısında benzetmeler yapmıştır. [√] Sıradan bir durum anlatmaktaydı çünkü anlatılan olay günlük hayatımızda karşılaşabileceğimiz olaylardır.
5. ETKİNLİK
Bu etkinliği yazacağınız hikayeye göre kendiniz yapabilirsiniz.
6. ETKİNLİK
Bu etkinliği yazacağınız hikayeye göre kendiniz yapabilirsiniz.
Diğer Cevaplara Gözat
a.
zögleir olud olud kolma ⇒ gözleri dolu dolu olmak
Anlamı: Ağlayacak kadar duygulanmak
nekidin makmaala ⇒ kendini alamamak
Anlamı: İstemeyerek bir işi yapma durumuna gelmek.
loy makla ⇒ yol almak
Anlamı: Bir yere doğru ilerlemek.
b.
Deyim: gözleri dolu dolu olmak
Cümlem: Annem ne zaman bu filmi izlese gözleri dolu dolu olur.
Deyim: kendini alamamak
Cümlem: Bisikletin güzelliği karşısında kendimi alamıyordum.
Deyim: yol almak
Cümlem: Eskici arabasını doldurunca evine doğru yol aldı.
2. ETKİNLİK
a. Bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarına göre bu etkinliği kendiniz yapabilirisiniz.
b. Yazdığını kelimelere göre bu etkniliği kendiniz yapabilirsiniz.
3. ETKİNLİK
1- Metinde düşüncenin anlatılmaya başlandığı yer (giriş bölümü) birinci paragraftır:
Yeni bir eve yerleşmek, yeni bir semte yerleşmek, yeni bir düzen kurmak; yeni bir yaşama başlamak gibidir…
2- Metinde düşüncenin açılıp genişletilmeye, zenginleştirilmeye başlandığı yer (gelişme bölümü) ikinci paragraftır:
Yıllarca oturduğunuz, her köflesinde anılarınızın bulunduğu bir evden çıkmak, oldukça hüzünlüdür…
3- Metinde düşüncenin sona erdiği yer (sonuç bölümü) sekizinci yani sonuncu paragraftır:
Acaba önemli ve anlamlı olan, yeni renkler mi bulmaktır yoksa var olanı yitirmemek midir?..
4. ETKİNLİK
[√] Dil açıktır çünkü anlamı bilinmeyen kelimelerin sayısı azdır. [√] Dil anlaşılırdı çünkü yazar sade bir dil kullanmştır. [√] Anlatılanlar doğruydu çünkü yazar herkesin başından geçebilecek bir olay karşısında yaşanılan duyguları aktarmıştır. [√] Anlatım içtendi çünkü yazar yazısını karşısındakiyle sohbet edermişçesine yazmıştır. [√] Anlatılanlar ilgi çekiciydi çünkü yazar yazısında benzetmeler yapmıştır. [√] Sıradan bir durum anlatmaktaydı çünkü anlatılan olay günlük hayatımızda karşılaşabileceğimiz olaylardır.
5. ETKİNLİK
Bu etkinliği yazacağınız hikayeye göre kendiniz yapabilirsiniz.
6. ETKİNLİK
Bu etkinliği yazacağınız hikayeye göre kendiniz yapabilirsiniz.
Diğer Cevaplara Gözat
Cevap Yaz Arama Yap
Cevap : Yaşamımızdaki Renkler Adlı Metindeki Sorular
Metinde, düşüncenin anlatılmaya başlandığı yer neresidir? (giriş bölümü)
Yeni bir eve yerleşmek, yeni bir semte yerleşmek, yeni bir düzen kurmak; yeni bir yaşama başlamak gibidir. Yıllarca oturduğunuz semtten bir başkasına taşınmışsınızdır. Eski eviniz artık, iyi kötü anılarda, geçmişte ve bir başka yerde kalmıştır…
Metinde, düşüncenin açılıp genişletilmeye, zenginleştirilmeye başlandığı yer neresidir? (gelişme bölümü)
Her zaman hüzün kokar kapıyı üzerine çekip artık boş evi kilitlemenin bir anlamı kalmadığı anda. Gözleriniz dolu dolu olur ama ağlayamazsınız; gözyaşlarınız, bir tek siz bilirsiniz, içinize dökülüverir.
Evet, yaşam sürer. Bir yenisine, renklerin belki bir yenisine kavuşacak, belki de çok mutlu olacaksınızdır. Ne var ki o köşelerde mutlu anılar kalmışsa ve bir daha geri gelmeyecekse sokak kapısından son kez çıkarken buruk bir sesle “işte hayat” demekten kendinizi alamazsınız.
Burada bir terk ediş ve bir terk ediliş vardır. Siz evi bırakıp bir başka eve yol alırken terk etmişsinizdir ama aslında anılar da sizi terk etmiş ve yalnız kalmışsınızdır…
Belki o sırada yapılacak tek iş, mor ampullü lambayı yakıp bakmaktır.
Olan olmuş, anılar, eviniz bir kez daha gelmemek üzere geride ve geçmişte kalmıştır.
Metinde, düşüncenin sona erdiği yer neresidir? (sonuç bölümü)
Acaba önemli ve anlamlı olan, yeni renkler mi bulmaktır yoksa var olanı
yitirmemek midir? Belki her ikisinin de verdiği haz ve mutluluk başka başkadır ama, yitirilen bir şeyin ardında hep hüzün vardır.
Hüzün ise belki mordur, belki de mavi.
Metinde, düşüncenin anlatılmaya başlandığı yer neresidir? (giriş bölümü)
Yeni bir eve yerleşmek, yeni bir semte yerleşmek, yeni bir düzen kurmak; yeni bir yaşama başlamak gibidir. Yıllarca oturduğunuz semtten bir başkasına taşınmışsınızdır. Eski eviniz artık, iyi kötü anılarda, geçmişte ve bir başka yerde kalmıştır…
Metinde, düşüncenin açılıp genişletilmeye, zenginleştirilmeye başlandığı yer neresidir? (gelişme bölümü)
Her zaman hüzün kokar kapıyı üzerine çekip artık boş evi kilitlemenin bir anlamı kalmadığı anda. Gözleriniz dolu dolu olur ama ağlayamazsınız; gözyaşlarınız, bir tek siz bilirsiniz, içinize dökülüverir.
Evet, yaşam sürer. Bir yenisine, renklerin belki bir yenisine kavuşacak, belki de çok mutlu olacaksınızdır. Ne var ki o köşelerde mutlu anılar kalmışsa ve bir daha geri gelmeyecekse sokak kapısından son kez çıkarken buruk bir sesle “işte hayat” demekten kendinizi alamazsınız.
Burada bir terk ediş ve bir terk ediliş vardır. Siz evi bırakıp bir başka eve yol alırken terk etmişsinizdir ama aslında anılar da sizi terk etmiş ve yalnız kalmışsınızdır…
Belki o sırada yapılacak tek iş, mor ampullü lambayı yakıp bakmaktır.
Olan olmuş, anılar, eviniz bir kez daha gelmemek üzere geride ve geçmişte kalmıştır.
Metinde, düşüncenin sona erdiği yer neresidir? (sonuç bölümü)
Acaba önemli ve anlamlı olan, yeni renkler mi bulmaktır yoksa var olanı
yitirmemek midir? Belki her ikisinin de verdiği haz ve mutluluk başka başkadır ama, yitirilen bir şeyin ardında hep hüzün vardır.
Hüzün ise belki mordur, belki de mavi.
Cevap : YAŞAMIMIZDAKİ RENKLER
Metnin türü sohbettir.
Temaya uygun bir metindir; ancak daha iyi bir metin seçilebilirdi. Başlıkla metin içeriği genel olarak uyumsuzdur. Metinde bir yerden taşınırken oradan ayrılmanın hüznü anlatılmıştır. Başlıkla uyumsuzluğu da bu yüzdendir.
Resimler metinle ilişkilidir.
6.sınıf seviyesine uygun bir metin değildir; çünkü metinde çok fazla duygusallık ve yer yer karamsarlık vardır. Aynı zamanda metnin başlığı ile içeriği arasında sağlam bir ilişki bulunmamaktadır.
Öğrencilerin kişisel gelişimini destekleyici bir metin değildir.
Öğrencilere kötü örnek teşkil edecek bir unsur bulunmasa da metindeki aşırı duygusallık ve karamsarlık havası, öğrencileri olumsuz yönde etkileyebilir.
Dili açık ve anlaşılırdır