İşte Cevaplar
Cevap : Anlatıcı: Edebî metinlerde anlatıcı, kurmacanın sınırları içinde varlığından söz edilen kişidir. Anlatıcı, yazar ile kurmaca metin arasındaki kişidir.
Anlatmaya bağlı edebî metinlerde dört çeşit anlatıcı bakış açısı vardır:
1- İlahi ( Hakim ) Bakış Açısı:
Bu bakış açısında anlatıcı kendinden "ben" diye söz etmez. Her zaman üçüncü tekil kişi zamiri olan "o"yu kullanır. Anlatıcı her zaman her yerdedir. Adeta bütün güçlere sahiptir. Anlatıcı, metinde geçen kişiler ile ilgili her şeyi bilmektedir. Eserdeki kişilerin fikirlerini, niyetlerini, geçmişlerini, geleceklerini bilir; aynı anda farklı yerlerde gelişen olayları betimler. Bu tür anlatıcıya "dışöyküsel anlatıcı" da denmektedir.
2- Kahraman Anlatıcı Bakış Açısı:
Bu anlatıcı bakış açısında adeta kahramanın kimliğine bürünmüş gibidir. Kahramanın düşündüğünü, hissettiğini ve yaptığı şeyleri anlatır. Anlatıcının bilgisi kahramanın bilgisi kadardır.
3- Gözlemci Figürün Bakış Açısı:
Bu bakış açısında da anlatıcı eserde gerçekleşen olayların dışındadır. Bildiği şeyleri nesnel bir şekilde betimler ve yorum yapmaktan kaçınır. Anlatıcı, eserin kahramanlarından daha az bilgiye sahiptir. Anlatım, hem üçüncü hem de birinci tekil olabilir.
4- Çoğulcu Bakış Açısı:
Bir eserde yukarıda açıklanan bakış açılarından ikisini veya daha fazlasını kullanmaktır.
Diğer Cevaplara Gözat
Anlatmaya bağlı edebî metinlerde dört çeşit anlatıcı bakış açısı vardır:
1- İlahi ( Hakim ) Bakış Açısı:
Bu bakış açısında anlatıcı kendinden "ben" diye söz etmez. Her zaman üçüncü tekil kişi zamiri olan "o"yu kullanır. Anlatıcı her zaman her yerdedir. Adeta bütün güçlere sahiptir. Anlatıcı, metinde geçen kişiler ile ilgili her şeyi bilmektedir. Eserdeki kişilerin fikirlerini, niyetlerini, geçmişlerini, geleceklerini bilir; aynı anda farklı yerlerde gelişen olayları betimler. Bu tür anlatıcıya "dışöyküsel anlatıcı" da denmektedir.
2- Kahraman Anlatıcı Bakış Açısı:
Bu anlatıcı bakış açısında adeta kahramanın kimliğine bürünmüş gibidir. Kahramanın düşündüğünü, hissettiğini ve yaptığı şeyleri anlatır. Anlatıcının bilgisi kahramanın bilgisi kadardır.
3- Gözlemci Figürün Bakış Açısı:
Bu bakış açısında da anlatıcı eserde gerçekleşen olayların dışındadır. Bildiği şeyleri nesnel bir şekilde betimler ve yorum yapmaktan kaçınır. Anlatıcı, eserin kahramanlarından daha az bilgiye sahiptir. Anlatım, hem üçüncü hem de birinci tekil olabilir.
4- Çoğulcu Bakış Açısı:
Bir eserde yukarıda açıklanan bakış açılarından ikisini veya daha fazlasını kullanmaktır.
Diğer Cevaplara Gözat