Nedir.Org*
Soru Sor

Ontolojik Realizm Sunumları

  • 1
    5 yıl önce
    İlgili Yazı: Ontolojik Realizm

    Dosya Adı: VARLIK FELSEFESİ (ONTOLOJİ) Slayt Sunum PPTX

    (Göster / Gizle) Sunum İçeriği: Düz metin (text) olarak..
    1. Sayfa
    VARLIK FELSEFESİ( ONTOLOJİ )FELSEFE DERSİ KONU ANLATIMI

    2. Sayfa
    ONTOLOJİTüm varolma biçimlerini ; DÜŞÜNSEL GERÇEK OLASILIK İçine alan ve derinlemesine araştıran felsefe disiplinidir.

    3. Sayfa
    BİLİM VE FELSEFEYE GÖRE VARLIKFELSEFE VARLIĞI BİR BÜTÜN OLARAK ELE ALIP İNCELERBİLİM İSE VARLIĞI BÖLEREK İNCELERFELSEFE GENEL BİR VARLIK KAVRAMINI ELE ALARAK İNCELERKEN ; “VARLIK VAR MIDIR?” VE “VAROLMA BİÇİMLERİ NELERDİR?” SORULARINI SORARBİLİM İSE VARLIĞIN OLDUĞUNU PEŞİNEN KABUL EDER

    4. Sayfa
    METAFİZİK - ONTOLOJİMetafizik kavramı uzun süre ontoloji kavramı ile aynı anlamda kullanılmıştır.Metafizik varlığı çok geniş ve kapsamlı ele alırken ontoloji varlığı daha sınırlayıcı bir biçimde varlık nedir? varlığın gerçekliği ve prensipleri nelerdir? varlığın kategorileri ve tabakaları nelerdir? gibi sorularla ele alır.“VARLIK” kavramı metafiziğe “VAROLAN” kavramı ontolojiye ait kavramlardır.

    5. Sayfa
    VARLIĞA YAKLAŞIMLARFELSEFEDE VARLIĞA İKİ YAKLAŞIM SÖZKONUSUDUR Varlığın Olmadığını Varlığın OlduğunuSavunan Yaklaşım Savunan Yaklaşım ( NİHİLİZM ) ( REALİZM )

    6. Sayfa
    NİHİLİZMTAOCULUK Kurucusu Lao TSE adlı bir düşünürdürBu öğretiye göre doğa evrenin düzenidirAna ilkesi doğaya göre yaşamak onun ilkeleri ve yasaları ile özdeşleşmektir

    7. Sayfa
    NİHİLİZMLatince’de “Hiç” anlamına gelen bir sözcüktürGeniş anlamda nihilizm hiçbir değer kabul etmeyen ve kural tanımayan anlayışları dile getirirSiyasal bir görüş olarak ; toplum düzeni hakkında insanlara benimsetilmiş tüm fikirlere karşı çıkarBir çeşidi de toplumdaki her türlü otoriteye karşı çıkar. İnduvidializm _ Bireycilik , Anarşizm ile uzlaşır

    8. Sayfa
    REALİZMVARLIĞIN İNSAN BİLİNCİNDEN BAĞIMSIZ VE NESNEL OLARAK VAROLDUĞUNU İLERİ SÜREN YAKLAŞIMVARLIĞI OLUŞ OLARAK KABUL EDEN YAKLAŞIMVARLIĞI İDEA OLARAK KABUL EDEN YAKLAŞIMVARLIĞI MADDE OLARAK KABUL EDEN YAKLAŞIMVARLIĞI HEM DÜŞÜNCE HEM MADDE OLARAK KABUL EDEN YAKLAŞIMVARLIĞI FENOMEN OLARAK KABUL EDEN YAKLAŞIM

    9. Sayfa
    OLUŞ OLARAK VARLIKHERAKLEİTOS : Evrenin ana maddesi ateştir.Ateş değişmez bir yasaya göre buhar , su , toprak olur ve yine ateşe döner. Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Doğadaki bu değişim bir düzene göre olur bu düzen “LOGOS”tur. “HER ŞEY AKAR” “AYNI IRMAKTA İKİ KEZ YIKANILMAZ”WHİTEHEAD : Varlığın ne olduğunu anlamak için doğaya bakmak yeterlidir.Doğa soyut , mekanik yapma bir varlık değildir. Aksine doğa yaşayan bir oluştur.

    10. Sayfa
    İDEA OLARAK VARLIKPLATON:Gerçek olan idealardırARİSTOTELES : idealar tek tek nesnelerin özüdür.FARABİ: İki tür varlıktan söz eder; Mümkün varlıkar ve zorunlu varlıklar. Mümkün olan varlıkların varlıkları başka mümkün varlıklara bağlıdır.HEGEL:İdea Platondaki gibi değişmeyen gelişmeyen , durağan değildir.Mutlak ruh , tin , geist kendini doğada gerçekleştirir.

    11. Sayfa
    MADDE OLARAK VARLIKMATERYALİZM olarak da anılırMadde dışında bir gerçeklik yokturRuh ve ruhsal olayların temelinde de maddi olaylar mevcutturMaddi olmayan ve algılanamayan hiçbir şey gerçek değildir

    12. Sayfa
    DEMOKRİTOS : Evren atomlardan oluşmuştur. Doğada mekanik bir zorunluluk vardır.HOBBES : Dünya mekanik hareket yasaları tarafından yönetilen cisimlerin bütünüdür. İnsan da hayvan da bu bütünün parçasıdır.LA METRİE : Antropolojik bir materyalizm görüşü vardır.İnsanı en gelişmiş makine olarak tanımlar.Ruh organizmanın bir fonksiyonudurMARX: Dialektik Materyalizm kuramını oluşturmuştur. Madde bilincin dışında ondan bağımsız olarak vardır. Düşünme en ileri derecede gelişmiş maddenin bir ürünüdür. Madde düşünmeden önce vardır.MADDE OLARAK VARLIK

    13. Sayfa
    HEM DÜŞÜNCE HEM MADDE OLARAK VARLIKVarlığın bir yanı ile ruh bir yanı ile madde olduğunu savunan yaklaşımdırDÜALİZM – İKİCİLİK olarak da anılırTemsilcisi DESCARTES’tir.Özleri bakımından farklı üç töz vardır : Tanrı , ruh ve madde. Tanrı sonsuz tözdür. Madde ve ruh tamamen birbirinden bağımsızdır. Maddenin temel niteliği yer kaplama , ruhun temel niteliği düşünmedir. Madde düşünemez, ruh da yer kaplamaz.

    14. Sayfa
    FENOMEN OLARAK VARLIKKurucusu HUSSERL’dirFenomen bilincin önündeki her şeydirBilince göre varlık , bilinç için varlık vardırVarlık objenin suje için taşıdığı anlamdırTüm nesnelerin gerisinde özler vadırAsıl varolanlar fenomenlerdir yani nesnelerin taşıdıkları özlerdirFenomenlerin bilgisini bir bilim gibi geliştirmek istediği için yaklaşımı FENOMENOLOJİ olarak anılır

    Yorumlar

    Sil