---- şiire yaklaşımı, hem divan hem de Milli Edebiyat akımına ayak uyduran şairlerinkinden farklıdır.
Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar makalesinde genel çerçevesini çizdiği saf şiir (öz şiir) noktasında Yahya Kemal'le buluşurken birçok konuda ondan uzaklaşır. Yahya Kemal, plastik güzelliğin parıltısına kapılarak yüzeysel yapıyla uğraşırken o, derin yapının magmasına inmeye çalışmıştır. Şiirin düzyazı gibi anlaşılmak için yazılmadığı üzerinde duran sanatçı, şiiri sessiz bir şarkı olarak tanımlayarak en iyi şiirin herkesin istediği biçimde anlayabileceği şiir olduğunu dile getirmiştir.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Mehmet Âkif Ersoy'un
B) Ahmet Hamdi Tanpınar'ın
C) Cenap Şahabettin'in
D) Ahmet Haşim'in
E) Tevfik Fikret'in
Lise
Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
İşte Cevaplar
Cevap : ---- şiire yaklaşımı, hem divan hem de Milli Edebiyat akımına ayak uyduran şairlerinkinden farklıdır. Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar makalesinde genel çerçevesini çizdiği saf şiir (öz şiir) noktasında Yahya Kemal'le buluşurken birçok konuda ondan uzaklaşır. Yahya Kemal, plastik güzelliğin parıltısına kapılarak yüzeysel yapıyla uğraşırken o, derin yapının magmasına inmeye çalışmıştır. Şiirin düzyazı gibi anlaşılmak için yazılmadığı üzerinde duran sanatçı, şiiri sessiz bir şarkı olarak tanımlayarak en iyi şiirin herkesin istediği biçimde anlayabileceği şiir olduğunu dile getirmiştir.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Mehmet Âkif Ersoy'un
B) Ahmet Hamdi Tanpınar'ın
C) Cenap Şahabettin'in
D) Ahmet Haşim'in
E) Tevfik Fikret'in
Diğer Cevaplara Gözat