Nedir.Org
Soru Tara Cevapla Giriş


Cevap Ara?

14.756.348 den fazla soru içinde arama yap.

Sorunu Tarat
Kitaptan resmini çek hemen cevaplansın.

Aşağıdaki sorulardan hangisi din felsefesi ile ilgili değildir?

A) İnanç nedir?
B) Vahiy mümkün müdür?
C) Evren sonsuz mudur?
D) Varlığın ana maddesi nedir?
E) Tanrı ile evren arasında nasıl bir ilişki vardır?

Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
    Şikayet Et Bu soruya 0 yorum yazıldı.

    İşte Cevaplar


    Zeus

    • 2022-10-21 06:29:05

    Cevap : Cevaplar: 1. D 2. E 3. D 4. C 5. D 6. A 7. E 8. E 9. A 10. E

    1. Aşağıdaki sorulardan hangisi din felsefesi ile ilgili değildir?

    A) İnanç nedir?
    B) Vahiy mümkün müdür?
    C) Evren sonsuz mudur?
    D) Varlığın ana maddesi nedir?
    E) Tanrı ile evren arasında nasıl bir ilişki vardır?

    2. Aşağıdaki yargılardan hangisi din felsefesi ile ilgili söylendiğinde doğru olur?

    A) İnanca dayanır; inancın sınırları dışına çıkmaz.
    B) Dini öğretiyi dogmatik ve otoriteye bağlı olarak kabul eder.
    C) İnananların inançlarını güçlendirmek öncelikli amacıdır.
    D) İnsanın Tanrı karşısında nasıl bir tutum sergilemesi gerektiğini konu edinir.
    E) Genel olarak din olgusunu, dinin kavramlarını ve temel iddialarını akla dayalı olarak sorgular.

    3. İnancın temel iddiaları hakkında akılcı, nesnel, tutarlı ve kapsamlı bir şekilde düşünmektir. Bu açıklama felsefenin hangi temel disiplini hakkında bilgi vermektedir?

    A) Bilgi felsefesi
    B) Varlık felsefesi
    C) Ahlak felsefesi
    D) Din felsefesi
    E) Siyaset felsefesi

    4. Deizm: “Yaratıcı her şeyi yarattıktan sonra bir kenara çekilir ve yarattıklarına müdahale etmez.” der. Teizm: “Yaratıcı sürekli yaratma halindedir ve yarattıklarına müdahale eder. Yaratılan var olmak için yaratana muhtaçtır.” der. Panteizm: “Evren ile yaratıcı aynı şeydir. Bir bütündür.” der. Verilen görüşlerin ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Yaratan ile yaratılanın sürekli iç içe olduğunu düşünmeleri
    B) Yaratan ile yaratılanın birbirinden farklı olduğunu ileri sürmeleri
    C) Yaratıcının var olduğunu kabul etmeleri
    D) Yaratıcının varlığının bilinemeyeceğini düşünmeleri
    E) Tanrı’nın evreni yarattıktan sonra kendi haline bıraktığını ileri sürmeleri

    5. Panenteizm’e çift kutuplu Tanrı anlayışı da denir. Tanrı’yı soyut, mutlak ve değişmez gibi bazı yönleriyle evrenin üstünde yani aşkın; somut, göreli ve değişen yönleriyle de evrenin içinde yani içkin olarak görür. Tanrı evrenin dışında bir aşkınlığa sahiptir, hem zamanın içindedir hem dışında; hem değişendir hem de değişmeyendir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi panenteizmin savunduğu bir görüşü ifade eder?

    A) Tanrı evreni var etti ve terk etti.
    B) Biz ve Tanrı bir bütünüz.
    C) Evrendeki mükemmellik onun var olduğunun kanıtıdır.
    D) Ben Tanrı’dan bir parçayım, fakat Tanrı benim dışımda mutlak bir varlıktır ve yarattıklarına benzemez.
    E) Tanrının var olmadığını düşünmek imkansızdır, çünkü onun var olup olmadığına emin olamayız.

    6. Kişinin, bir önermenin objektif doğruluğundan emin olmayı mantıksal açıdan haklılaştıran delilleri yoksa o önermenin doğruluğundan emin olduğunu söylemesi beklenemez. Bu açıklama aşağıdaki Tanrı’nın varlığına ilişkin görüşlerden hangisi ile ilişkilendirilebilir?

    A) "Tanrı’nın varlığı ve yokluğu bilinemez, bu konuda kesin bir hüküm verilemez." diyen agnostisizm
    B) "Tanrı ile evren bir, aynı ve özdeştir." diyen panteizm
    C) "Tanrı soyut, mutlak ve değişmez yönleriyle evrenin üstünde; somut, göreli ve değişen yönleriyle de evrenin içindedir." diyen panenteizm
    D) "Evrenin ve evrendeki her şeyin bir yaratıcısı vardır." diyen teizm
    E) "Evreni Tanrı yaratmıştır ancak Tanrı dünyaya hükmetmemektedir." diyen deizm

    7. Spinoza felsefesinin çıkış noktası “Tanrı bilgisi” kavramıdır. Çünkü Tanrı bütün var olanları belli değişmez bir düzen içinde yaratmıştır, kendi özünden türetmiştir. Bu yüzden Tanrı’yı bilmek demek bütün var olanları bilmek demektir. Yöntem olarak geometrik yöntemi kullanan Spinoza’ya göre tek tek geometrik şekillerin karşısında uzayın konumu ne ise tek tek nesnelerin karşısında da Tanrı’nın konumu aynıdır. Yani Tanrı bütün doğaya ve doğadaki nesnelere içkindir, aşkın değildir. Bu parçada sözü edilen görüş aşağıdakilerden hangisidir?

    A) Ateizm
    B) Deizm
    C) Agnostisizm
    D) Teizm
    E) Panteizm

    8. Bazı filozoflara göre evrende gözle görünür mükemmel bir düzen olduğunu kimse inkâr edemez. Evrendeki bu düzenin kendiliğinden oluştuğunu söylemek ne kadar doğrudur? Biz evimizde bir düzen sağlayamazken sonsuz evrende bu düzen nasıl sağlanmaktadır? Bu parçadan hareketle aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?

    A) Her dinin farklı bir evren anlayışı vardır.
    B) Evrende bir düzen olduğu öznel bir durumdur.
    C) İnsan doğası gereği inanmaya ihtiyaç duyar.
    D) Evrendeki düzen rastlantılar sonucunda oluşmuştur.
    E) Var olan düzen, o düzeni oluşturanın en büyük işaretidir.

    9. “Ben kimim?” sorusu insanın sürekli kendine sorduğu sorulardan biridir. Bu soru felsefe, bilim ve din açısından farklı açılardan ele alınmıştır. Bu sorunun cevabı konusunda Marcel şöyle demektedir:“Ben neyim? Doğrusu beni olduğum gibi bilen sadece “Sen”sin. Sadece, “Sen” varoluşumun köklerine nüfuz etmektesin. Sadece “Sen”de tam anlamıyla var olabilirim. Çünkü sadece “Sen”, beni ebedî bir sevgiyle sevmektesin ve yine sadece “Sen”de her şeyle, herkesle ve kendimle birleşebilirim. G. Marcel’in bu düşüncesi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

    A) Tanrının varlığı ya da yokluğu bilinmemektedir.
    B) Yaratıcı bir Tanrı fikri kabul edilmektedir.
    C) Tanrı ve insan bir ve aynı kabul edilmiştir.
    D) Tanrı sonsuz bir sevgi kaynağıdır.
    E) Tanrı düşüncesi herkesi ortaklaştırır.

    10. Aşağıdakilerden hangisi, din felsefesiyle ilgilenen bir filozofun dikkat etmesi gereken koşullardan biri değildir?

    A) Rasyonel açıdan bakmak zorundadır.
    B) Nesnel olmak zorundadır.
    C) Dine ait her türlü kavram ve problemi sorgulamalıdır.
    D) Konuya olabildiğince geniş kapsamlı ve kuşatıcı bir bakışla yaklaşmalıdır.
    E) Dinin sınırlarını aşmamalı, din ile çelişmemelidir.


    Diğer Cevaplara Gözat
    Cevap Yaz Arama Yap

    Cevap Yaz




    Başarılı

    İşleminiz başarıyla kaydedilmiştir.