Nedir.Org
Soru Tara Cevapla Giriş


Cevap Ara?

14.756.348 den fazla soru içinde arama yap.

Sorunu Tarat
Kitaptan resmini çek hemen cevaplansın.

I. Tekerlemelerle başlar. II. Ders verme amacı güttüğünden mutlu sonla bitirilir. III. Olağanüstülükler yok denecek kadar sınırlıdır. IV. Dilek adı verilen bir bölümle sona erdirilir. V. Olaylar-miş'li geçmiş zaman kullanılarak anlatılır. Yukarıda masallarla ilgili olarak verilen yargılardan hangileri yanlıştır?

A) Yalnız I
B) Yalnız II
D) Yalnız III
C) I. ve III.
E) IV. ve V

Bu soruya 1 cevap yazıldı. Cevap İçin Alta Doğru İlerleyin.
    Şikayet Et Bu soruya 0 yorum yazıldı.

    İşte Cevaplar


    muzur06

    • 2022-12-31 02:58:32

    Cevap :

    I. Tekerlemelerle başlar.
    II. Ders verme amacı güttüğünden mutlu sonla bitirilir.
    III. Olağanüstülükler yok denecek kadar sınırlıdır.
    IV. Dilek adı verilen bir bölümle sona erdirilir.
    V. Olaylar-miş'li geçmiş zaman kullanılarak anlatılır.

    Yukarıda masallarla ilgili olarak verilen yargılardan hangileri yanlıştır?

    A) Yalnız I
    B) Yalnız II
    C) I. ve III.
    D) Yalnız III
    E) IV. ve V

    Cevap:  d şıkkı

    Masalların Ortak Özellikleri

    1. Olağanüstü konular vardır. Mesela masal kahramanları yaşlanmaz.
    2. Kahramanlar GERÇEK üstü özelliklere sahip olabilir.
    3. Yer ve zaman belirsizdir. Mekan adı olarak genellikle “Hint, Yemen, Kaf Dağı, Çin, Maçin” kullanılır. 
    4. Her masaldan bir öğüt, bir ders çıkarılabilir. Masallar eğlendirici ve eğiticidir.
    5. Masallarda kalıplaşmış bir tekerleme ile başlar.
    6. Masallarda olağanüstü varlıklar (cin, peri, melek) bulunabilir.
    7. Masallar kalıplaşmış tekerlemelerle biter ve sonunda mutlaka gökten üç elma düşer.
    8. Masallar hep mutlu sonla biterler.
    9. Niteliği ne olursa olsun her şeyiyle hayal ürünüdürler.
    10. Olaya dayalı sanatsal kurmaca metinlerdir.
    11. Sözlü edebiyat ürünüdür.
    12. Kişiler ya çok iyi ya da çok kötüdür.
    13. Yazarları yoktur. Halk düşüncesinin,halk kültürünün ortak ürünüdür.
    14. Masallarda yer kavramı sembolik bir biçimde yer alır. Genellikle uzak mekanlarda geçer. Bahsedilen yer isimlerinin çoğu hayalidir. Ne zaman,hangi yerde bulundukları asla bilinmez.
    15. Masallarda gerçek yer isimleri de belirtilir. Fakat masallarda anlatılanlar gerçekte bu yerler değildir.
    16. Mensur bir yapıya sahiptir. Nazım-nesir (şiir-düz yazı) karışık olan masal örnekleri de vardır.
    17. Sunduğu evreni inandırıcı kılma gibi bir kaygı söz konusu değildir.
    18.Masallar, meydana geldiklerinde bir kişinin malıyken, yaygınlaştıkça, yöreden yöreye, ülkeden ülkeye geçtikçe halkın malı olur. Masal, anonim bir türdür.
    19.Masallarda genellikle iyilik – kötülük, doğruluk – haksızlık, adalet – zulüm, alçakgönüllülük – kibir… gibi zıt durumların temsilcisi olan kişilerin mücadelelerinden veya insanların ulaşılması güç hayallerinden söz edilir.
    20.Anlatımda genellikle geniş zaman veya öğrenilen geçmiş zaman kipi (-mişli geçmiş) kullanılır.
    21.Anlatım kısa ve yoğundur.
    22.Masal kişileri her tabakadan seçilebilir. Masallarda cinler, periler, devler de rol alır.
    23.Masalların bir kısmı hayvanlarla ilgilidir.
    24.Masalların çoğu ” bir varmış, bir yokmuş” ya da ” evvel zaman içinde, kalbur saman içinde” gibi ifadelerle başlar. Bunlara tekerleme ya da döşeme denir. Tekerlemeden sonra olay ve dilek bölümleri gelir. Türk masallarında dilek bölümü “Onlar ermiş muradına .. ” ya da ” gökten üç elma düştü.” biçiminde başlar.
    25.Masallarda milli ve dini motiflere hemen hiç yer verilmez.
    26.Metin hacmi olarak destandan ve halk hikayesinden kısadır.
    27.Olağanüstülükler ön plandadır.





















    Diğer Cevaplara Gözat
    Cevap Yaz Arama Yap

    Cevap Yaz




    Başarılı

    İşleminiz başarıyla kaydedilmiştir.