İşte Cevaplar
Cevap :
Diğer Cevaplara Gözat
Mevlana’nın sudur düşüncesini açıklayınız:
Mevlana’ya göre, nesnelerde görülen güzellikler Tanrı’nın belli bir zaman için onlara verdiği bir niteliktir. Bu güzellik geri alınınca, nesnede veya insanda var olan güzellik de kaybolur: “Bir duvarın üzerine bir nur düşer. O nur duvarın değildir. Duvar o nuru aksettiren bir ayna gibidir. Güzellerde görülen güzellik de onların değildir. Muvakkat bir zaman için onlara lütfedilmiş olan ilahi güzelliktir... Bütün güzellikler, kudretler, güçler, faziletler ve marifetler hep güzellik güneşinden, yani Haktan’dır. O güneşten ötelerden, bu tarafa gelmiş vurmuştur. O güneşin ışığı yıldızlar gibi geri döner. Ve vurduğu şubeden duvarını terk eder, çekilir gider. Güneşin ışığı çekilip güneşe geri gidince, her beden duvarı karanlık ve simsiyah kalır”.Mevlana’ya göre, nesnelerde görülen güzelliğin kaynağı nedir:
Mevlana’ya göre, nesnelerde görülen güzellikler Tanrı’nın belli bir zaman için onlara verdiği bir niteliktir. Bu güzellik geri alınınca, nesnede veya insanda var olan güzellik de kaybolur.Diğer Cevaplara Gözat
Cevap : Farabi ye göre: ilk olan'ın varlığı en mükemmel varlık olduğuna göre, onun güzelliği güzel olan her şeyin güzelliğinin üstündedir. Mevlana'ya göre: nesnelerde görülen güzellikler Tanrı'nın belli bir zaman için onlara verdiği bir niteliktir. Bu güzellik geri alınınca, nesne de veya insanda var olan güzellik de kaybolur.