İşte Cevaplar
Cevap : Organ bağışının dini yönden sakıncası yoktur. büyük dinlerin çoğu organ bağışını onaylamakta ve desteklemektedir.
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu ; 06.03.1980 tarih ve 396/13 sayılı kararı ile organ naklinin caiz olduğunu açıklamıştır.
Bu kararda;
1- Zaruret halinin bulunması, yani hayatını veya hayati bir organını kurtarmak için bundan başka çare olmadığının mesleki ehliyet edilmesi,
2- Hastalığın bu yolla tedavi edilebileceğine ilişkin doktor kararının olması
3- Doku veya organı alınacak kişinin bu işlemin yapılmış olduğu sırada ölmüş olması,
4- Organ ve doku alınacak kişinin sağlığında buna izin vermiş olması veya hayatta iken aksine bir beyanı olmamak şartıyla yakınlarının rızasının sağlanması,
5- Alınacak organ ve doku karşılığında hiçbir şekilde ücret alınmaması,
6- Tedavisi yapılacak hastanın da kendisine yapılacak olan bu nakle razı olması gerektiği belirtilmektedir.
Yine aynı kararda “organınızı vereceğiniz kişi yaptığı iyilik ve fenalıklardan kendisi sorumludur” denilmektedir.
Kur’an-ı Kerim’de de “kim bir insana hayat verirse onun tüm insanlara hayat vermişçesine sevap kazanacağı” beyan olunmaktadır (Maide Süresi, ayet 32).
Diğer Cevaplara Gözat
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu ; 06.03.1980 tarih ve 396/13 sayılı kararı ile organ naklinin caiz olduğunu açıklamıştır.
Bu kararda;
1- Zaruret halinin bulunması, yani hayatını veya hayati bir organını kurtarmak için bundan başka çare olmadığının mesleki ehliyet edilmesi,
2- Hastalığın bu yolla tedavi edilebileceğine ilişkin doktor kararının olması
3- Doku veya organı alınacak kişinin bu işlemin yapılmış olduğu sırada ölmüş olması,
4- Organ ve doku alınacak kişinin sağlığında buna izin vermiş olması veya hayatta iken aksine bir beyanı olmamak şartıyla yakınlarının rızasının sağlanması,
5- Alınacak organ ve doku karşılığında hiçbir şekilde ücret alınmaması,
6- Tedavisi yapılacak hastanın da kendisine yapılacak olan bu nakle razı olması gerektiği belirtilmektedir.
Yine aynı kararda “organınızı vereceğiniz kişi yaptığı iyilik ve fenalıklardan kendisi sorumludur” denilmektedir.
Kur’an-ı Kerim’de de “kim bir insana hayat verirse onun tüm insanlara hayat vermişçesine sevap kazanacağı” beyan olunmaktadır (Maide Süresi, ayet 32).
Diğer Cevaplara Gözat